Jeg gikk straks opp 2-3 kg dengang jeg begynte.
Senere gikk jeg opp 2.3 kg hver gang legen prøvde å senke dosen men den gikk ned igjen 2-3 siste kg når jeg økte dosen igjen (fordi det var uutholdelig pga mange andre symptomer slik som å ikke kunne sove ordentlig) (min TSH er alltid lav så legen min friker alltid ut over den, men vikaren hans er ikke bekymret)
Jeg gikk ikke ned orentlig fæør jeg begynte med lavkarbo.
Mary Shomon har skrevet en hel bok om hypothyreose og kosthold, og det er en rekke grunner for at man bør gå over til lavkarbo ved hypothyreose.
Alle autoimmune sykdommer blir nemlig verre på for mye karbohydrater, og boka om sonedietten forklarer hvilke stoffer og hormoner som innvirker i inmmunsystemet ver for mye karbohydrater.
Jeg kan nevne at alle offiselle kostholdsplaner i Norge har for mye brød og karbohydrater for Sonen og derfor for mye karbohydrater for autoimmune sykdommer.....henviser også til sonen og diverse lavkarbo-nettsider i Norge og utlandet.
Jeer gant for eksempel en kommentar om sammenhengen mellom karbo og autoimmune sykdommer på nettsiden til narkolepsiforeningen i Norge. Elaine Moore lister også opp for mye karbohydrater som trigger for thryeoidea-antistoffer.
Og, alle som måer over 80 cm om livet har stor fare for å ha insulinresistens, og alle over 90 cm har det helt sikkert.

nora