Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    32

Standard Jeg behøver et "råd"

Hei
    Lenge siden jeg postet noe nå, men har vært innom nå og da - når jeg har hatt anledning. Jeg har brukt Levaxin i snart 4 år - livet kjennes fortsatt som en berg- og dalbane. Og jeg tåler doseøkninger veldig dårlig - så jeg bør gå veldig sakte opp.

På senhøsten i fjor kjente jeg meg nokså sliten og hadde problemer med å holde ut dagen etter klokka 15:00 på ettermiddagen. Konsentrasjonen var elendig og jeg slet ........

Jeg var på kontroll og fikk tatt en prøve 10.10.07- som viste FT4 17,2 og TSH 0,05 - på dosen 575 mgr pr uke. Jeg justerte opp dosen til 612 mgr/uke og tok nye prøver 14.12 - da viste prøvene FT4 17,3 og TSH 0,08 (altså etter 8 uker). Fortsatt var jeg helt på "bærtur", både fysisk og mentalt sett - og måtte hvile 2-3 timer på ettermiddagen hver dag. Utskeielser som sosialt liv kunne fungere den ene dagen, mens jeg kunne risikere å "betale" i flere dager for bare å gå på butikken den neste gangen.

Av tidligere erfaringer fungerer jeg best når FT4 ligger på 18, -19,......

På nyåret bestemte jeg meg for å dosere opp ytterligere - så fra 1.1.08 justerte jeg opp dosen til 656,25 mgr og merket ganske raskt en "positiv" effekt - jeg klarte å få mer innhold i dagene og klarte meg uten å måtte "sitte i en stol" flere ganger daglig. Nå er jeg inne i den 7. uka etter doseøkning - prøver tatt den 30.1 viste FT4 20,1 og TSH 0,01.

Omtrent samtidig som jeg tok siste prøver begynte jeg å merke "stikkinger/brennende smerter" (4 uker etter doseøkning) - som en bånd rundt anklene - og en del susing i ørene. Jeg har en nakkeskade etter en påkjørsel og er godt kjent med susing i ørene fra tidligere (det kommer og går) - så jeg er usikker på om susingen kommer fra det ene eller det andre 8)

Jeg har ingen forhøyet puls, jeg er ikke "hissig" eller "agressiv" som jeg har opplevd tidligere ved doseøkninger, jeg har ikke hjertebank. - Jeg kjenner meg ganske ok, foruten det med anklene og susingen. Jeg føler meg heller ikke stresset - som jeg også har kjent på ved tidlgiere doseøkninger. Gubben synes jeg virker mer "kvikk" på en positiv måte. Jeg må tisse ofere, men det er ikke noe som er ekstremt.

MEN - jeg undrer - bør jeg vente noen tid og se om de symptomene jeg kjenner avtar. Kanskje har de ikke noe med doseøkningen å gjøre?! (Min endrokrinolog har tidlgiere avvist dette med "smerter i leggene" og sagt at dette ikke hadde noe med stoffskiftet å gjøre.... ?!?!

Tidligere har jeg som sagt ligget på FT4 19,2 og hatt det utmerket.

Noen råd ? - Eller noen som har erfaringer med "avvikende overdose-symptomer".

Glad for svar
    Jeg har brukt Levaxin i snart 4 år - livet kjennes fortsatt som en berg- og dalbane
    "Vår framtid vil avhenge av i hvilken retning våre kunnskaper fører oss" (Platon)

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Ja, hva er det med de stikkingene/brenningene våre... Nå er vi flere som har det her, men får ikke svar av endokrinologer, nei. Andre vil svare på resten du spør om.......Men vi kan umulig være ""tullete"" alle sammen!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    32

Standard

Hei gunnda,

- mulig jeg over-rasjonaliserer nå, men kanskje kommer stikkinger og brenninger som en følge av høyere oktan (mer medisin) til systemet (kroppen) og at symptomene er et resultat av at "sovende celler" oppfordres til å "røre på seg" Kanskje har ikke tidligere oktanvalg vært godt nok 8)

Akkurat nå velger jeg å se det slik - jeg vil neimen ikke utsette meg for å dra til "min endokrinolog" for nok en gang å høre at "smerter i bena" ikke har noe med stoffskiftet å gjøre (- og må betale fett for det :twisted: )

-barazinga-
    Jeg har brukt Levaxin i snart 4 år - livet kjennes fortsatt som en berg- og dalbane
    "Vår framtid vil avhenge av i hvilken retning våre kunnskaper fører oss" (Platon)

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    32

Standard Jeg behøver et "råd"

Hei - jeg skriver under -barazinga-. Var medlem for et par-tre år siden, forsvant i omlegging av Forumet og har nå funnet tilbake 8) .

Jeg er på plussiden av 50 og har vært medisinert for lavt stoffskifte i vel 4 år.

Som mange andre har jeg oppdaget at jeg gjerne får mange relevante opplysninger her. Og en del svar på ting jeg har undret meg over

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn