Sitat Opprinnelig skrevet av Unn
Hei Tryne,
Hvis du leser inne på lavt stoffskifte, så vil du se at vi er ganske mange som strever med å få en diagnose fordi TSH ikke blir høy nokk til at legene vil gi oss en diagnose. Og når vi endelig blir medisinert, så får vi ikke høy nokk dose, fordi legen tenker at så lenge TSH er såvidt innenfor normalen, ja så er stoffskiftet fixet, uansett om vi så er stuptrøtte og har en masse symptomer på lavt stoffskifte. Ja, ja eg skal ikke skjære alle over en kam, av og til kan man ha flaks og finne en flink lege.

Eg reiste til Oslo til Balderklinikken, legen der var enig med meg at en TSH på 2 og lav normal FT4 i tillegg til alle symptomene og Anti-TPO kunne tyde på et stoffskifte i gråsonen. Derfor var han villig til å la meg prøve Levaxin for å se om det ville hjelpe.

Levaxin, Liothyronin og Armour er stoffskifte hormoner, som kroppen trenger. De skader på ingen måte fosteret så lenge man ikke tar mye høyere dose enn man trenger, tvert imot så kan det være skadeligt å ikke ta sin Levaxin, når man er gravid, fordi fosteret trenger disse. En annen ting er at man ofte trenger mere Levaxin under graviditeten, fordi økningen i østrogen (tror eg) binder en del av stoffskifte hormonene. Men dette kan vi vende tilbake til, så snart du har fått prøvesvarene dine.

Eg håper at dette kan være til hjelp.
Ja eg mente desemberklubben inne på freeforum.
takk for svar. Kjenner jeg blir irritert på legene. Jeg kan altså risikere å miste enda en gang til jeg da pga de. Jeg blir helt sprø, tørr ikke å si mer enn jeg allerede har sagt heller, de gidder ikk eå gi meg noe hvis TSH ligger på 2. men vi får se ja.

Må komme inn på desemberklubben snart, hyggelig å snakke med deg, kommer med oppdatering så snart som mulig