Viser søkeresultater 1 til 10 av 127
Tråd: Jeg er sint og drittlei
Threaded View
-
09-08-07, 00:28 #11
Var hos endokrinolog forleden :-(
Jeg var hos en endokrinolog forleden. Hadde ventet i to måneder på den timen, så jeg hadde forhåpninger om å få hjelp. Jeg ble henvist dit fordi fastlegen ville han skulle se på medisinene jeg tar og se om det kunne gjøres endringer der for stoffskiftet og diabetes. Jeg hadde også på forhånd sendt ham et brev med inngående beskrivelse av min sykdomssituasjon, for at han skulle være forberedt.
Vel, brevet hadde han ikke lest, det fant han fram og begynte å skumlese da jeg spurte om han hadde fått det. Da jeg kom inn på kontoret hans, begynte han med å si at "de snart måtte bytte ut stolene på kontoret, for pasientene blir jo bare større og større".
Så begynte han å mase om slankeoperasjon. Jeg svarte at jeg foreløpig ikke er interessert i det fordi jeg vil se hvordan det går med de jeg kjenner som har tatt en slik operasjon. Jeg kjenner også til tilfeller der folk har dødd av det, så jeg er skeptisk. Han ble sur da jeg sa det, og kom med at "i Sverige har de gode resultater etter 15 års studier, så det er ingenting å vente med".
Han fortsatte med å si at jeg aldri kommer til å greie å gå ned i vekt ved egen hjelp. Skulle jeg mot formodning greie det, så ville det bli en "mirakelsak i ukebladene".
Han ble også sur da jeg sa jeg ikke vet hva jeg veier og heller ikke vil vite det. "Jasså, du foretrekker å se på buksestrikken om du går ned i vekt, du!" sa han surt. Ja, jeg gjør faktisk det! Jeg foretrekker å fokusere på andre positive ting, fremfor å se meg blind på tallene!
Men det som stakk verst, var at han var så negativ til all treningen jeg gjør! Det var ikke bra nok, det var visst bare tull det jeg drev med i jobben min. De uttalelsene der var virkelig sårende, tårene rant hele veien hjem og hele resten av dagen. Jeg er fremdeles lei meg.
Jeg vet jo at noen leger ikke forstår at mange overvektige foretrekker å trene uten å hele tiden være konsentrert om slanking. Noen leger og ernæringsspesialister forstår ikke at jeg ikke har kostholdsveiledning og vektkontroll på kursene mine. Men kan ikke vi overvektige også få trene for å få en bedre kondis, mer krefter til å klare hverdagen og en sunnere livsstil, uten at målet kun er vektnedgang?
Han gjorde ikke noe med medisinopplegget slik jeg var henvist dit for. Han spurte om det var lenge siden jeg hadde vært hos øyelege(?). Det har ikke jeg kjent noe behov for, så det har jeg ikke vært. Derfor ga han meg henvisning til øyelege! Hva fanken skal jeg der å gjøre? Jeg kommer ikke til å benytte meg av den. Må jeg til øyelege, skal fastlegen min få skrive henvisningen dit.
Jeg ble satt opp til oppfølgende time om tre uker hos endokrinologen, for "da hadde jeg tid til å bestemme meg for slankeoperasjon". Nå har jeg imidlertid sendt et brev til ham med beskjed om at jeg ikke fortsetter hos ham da det blir for dyrt. Har også sendt et brev til fastlegen min med klar beskjed om hva jeg synes om den endokrinologen han anbefalte og at jeg ikke vil fortsette der. Ã… gå til den endokrinologen der er bare å kaste penger ut av vinduet for mitt vedkommende. Skal jeg noensinne ha en slankeoperasjon, så skal neimen ikke den arrogante drittsekken av en endokrinolog få henvise meg!
:xJeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Blir så sint...
Av Hsn i forumet Frustrert og leiSvar: 8Siste melding: 27-03-07, 21:38 -
Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-11-06, 17:29 -
Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 15Siste melding: 02-09-06, 21:18 -
JEG ER SINT!
Av cathrin i forumet Frustrert og leiSvar: 16Siste melding: 21-07-06, 07:10 -
jeg er så sint
Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 23Siste melding: 05-06-06, 10:12

Svar med sitat

Bokmerker