Viser søkeresultater 41 til 50 av 54
Tråd: stoffskifte og alkohol
-
02-05-07, 07:31 #41
hei, jeg var ute på jente fest på fredagen, og etter 1,5 øl var jeg kjempe full :(
skjønte det ikke selv, så fortsatt å drikke, selv om jeg bare hadde med meg noen få øl, gikk det ikke så greit.
vært fyllesyk fra fredag til tirsdag jeg har aldri opplevd lignende.
jeg har ikke bi nyreproblHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
02-05-07, 08:46 #42
Jeg blir full av ett til to glass vin og kan bli fyllesyk hele dagen etterpå på grunn av det
Derfor drikker jeg svært sjelden.....
-
02-05-07, 11:27 #43
De siste gangene jeg har tatt meg en dram har det gått bare greit, men en gang før jeg fikk diagnosen ble jeg skikkelig syk, lå bare å rista, og hadde de krampene, og tungt å puste. Har så å si vært avholds siden, drikker kanskje en gang hvert andre år, tørr ikke teste det så alt for ofte.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
02-05-07, 13:22 #44
Jeg kan også reagere på alkohol, bl a at jeg blir skikkelig trøtt og helt "lam" i hele kroppen, kjenner liksom giften....ekkelt, og jeg kan si masse rart. Jeg har både hypotyreose og slitne binyrer. Merker at det er mye lettere å tåle kong alko når det er fint vær og i syden, så jeg får passe på da
!
Hvorfor reagerer vi? Noen som vet det?
-
02-05-07, 20:35 #45
Hei!
Jeg er så ny her at jeg ikke forstår hvorfor vi får disse reaksjonene på alkohol, håper andre med mer erfaring kan gi oss noen forklarende innlegg.
Men.... min erfaring etter en invitasjon fra en venninne på "la champagne" i oslo var at en type spansk champagne som heter; cava, var, for det første god på smak, det vil si ; ikke sur, men smakfull og sødmerik. Den kan fåes både tørr og halvtørr og i vanlig hvit og i en flott rosevin farge, og det beste av alt; jeg reagerte ikke med søvnløshet og uro, ikke med en følelse av tretthet og nummenhet, kun litt bomullsfølelse i hodet dagen derpå, og for meg er det helt normalt og akseptabelt etter en kveld på byen....
Så om noen av dere er såpass friske og har behov for litt sosialt samvær med venner og god mat en kveld kan dette være et alternativ til drikke.
:P Utifra egne erfaringer i alle fall. Kan hende jeg er "helt på jordet", det får dere i så fall dere kommentere i forhold til deres egne erfaringer på området.
annAnn
-
03-05-07, 12:17 #46
Drikker jeg et eller to glas alkohol,uansett sort, våkner jeg etter to timer i senga med ekstreme pusteproblem, kroppen får liksom ikke luft.
Føler meg forgiftet og får litt angst av hele greia.
Er så ille at jeg gidder ikke smake en sup alkohol lenger.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
03-05-07, 12:32 #47
om jeg har den "rette" dagen, blir jeg både full og dårlig, får ekstrem hjertebank i løpet av natta, med påfølgende elendig dag dagen derpå...
og det av mye mindre enn jeg ble brisen og hadde en god fest på før...
og til informasjon; mine binyrer har nettopp blitt sjekket og erklært perfekt friske
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
04-05-07, 19:36 #48
Kjenner meg igjen i det. Bortsett fra at jeg kan drikke langt mer. I begynnelsen kunne jeg drikke langt mindre enn jeg pleide å bli kjempefull. Jeg merket det ikke selv en gang.Nå kan jeg stort sett drikke enorme mengder uten å bli full. Det dumme er at plutselig smeller det helt uten forvarsel.
Opprinnelig skrevet av rikke med 2 små
Det å være fyllesyk i lang tids kjenner jeg meg igjen i. Går gjerne 2-3 dager å få det helt ut av kroppen om man har vært skikkelig på glattisen. Men fyllesyken har artet seg helt annerledes enn den gjorde før. Ingen skallebank. Mer angst og psykiske ting.It's nice to be important, but it is more important to be nice! (eller et eler annet slikt)
-
11-05-07, 10:51 #49
ooh yes! jeg kan aldri forutsi hvordan det kommer til å gå - noen ganger er ett glass for mye, og andre ganger går det greit så lenge jeg begrenser meg til 3.
men jeg blir ikke fortere full, bare fortere dårlig...:=/
ikke det at jeg trenger å være konstant full, men avogtil kunne det vært greit å slippe å bli bråkvalm etter 3 vinglass liksom...
-
18-05-07, 07:23 #50
Jeg har akkurat startet prøvebehandling med Levaxin.
Ikke hatt problemer med alkohol før, nesten heller følt meg bedre.
Men i går ble jeg skikkelig uggen. Drakk ikke mye, men ble kvalm og totalt utslitt i kroppen.
Småkvalm i dag også...
Kan det ha noe med Levaxinen å gjøre?
Lignende tråder
-
hva med hyperperiode og alkohol?
Av Lissa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 01-04-09, 13:34 -
T3-FT3, kaffe, alkohol, narkomani
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 68Siste melding: 11-10-07, 20:41
Svar med sitat
Bokmerker