Viser søkeresultater 1 til 10 av 73
Threaded View
-
21-03-07, 12:36 #11
Hei og gratulerer!
Hvordan er stoffskiftet ditt nå, er det velregulert eller? Hvilken stoffskiftesykdom har du/ har hatt?
Jeg tror man starter økningen av levaxin en gang i løpet av andre måned av svangerskapet, eller tredje. I alle fall i første trimester. Jeg startet kanskje økningen i uke 11 men det var egentlig litt sent sa endokrinolog i etterkant... Men det er vel ikke alltid man øker dosen heller, det kommer jo an på om det er behov for det eller ikke. Du burde kanskje få henvisning til endokrinolog?
Hovedsaken er at du går til lege raskt nå, og det skal du jo. Sørg for å få tatt stoffskifte prøver ofte, jeg tok sikkert en prøve i måneden eller kanskje hver tredje uke helt i starten. (jeg fikk spontanabort ca. i uke 12 da men..det trenger ikke ha noe med stoffskiftet å gjøre).
Viktig å ta prøver ofte og være OBS hvis stoffskiftet går ned. Veldig vanlig at TSH stiger under svangerskapet, men det er visst ikke så farlig så lenge T4 og T3 verdiene er stabile.
Håper du ikke er for nervøs, det er mange med stoffskifteproblemer som har fått friske barn, det vil helst gå bra!
Lignende tråder
-
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52

Svar med sitat
Bokmerker