Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
Tråd: Les på denne siden om ME
-
24-01-07, 10:34 #11
Hei Sivcath
Opprinnelig skrevet av sivcath
Jeg var også med på denne vaksinen og har hasimoto og b12 mangler..
vil gjerne vite hva du får til svar av NPE.. om det er noe vits og skrive dit.
Skal til utredning for ME. Meldte fra til ME foreningen ang sprøytene mine og fortalte de om sykdommene etc. Hadde kyssesyke i 97 og de mener det er muligens det som har utløst ME på meg.. men får se hva Dr Kavli sier.
GryHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
24-01-07, 11:00 #12
Jeg skal poste her når/om jeg får svar
Opprinnelig skrevet av grynet
La meg vise deg noe:
Meningokokk B vaksine - 1990/1991
Kyssesyken - ett sted rundt 1994
Tarsal Tunnel syndrom - 1997 - 1999 (operert)
Galleblæren fjernet etter akkut infeksjon - 2002
Hashimoto-hypo - 2005
B12 og kalsium mangel - 2005
Artrose i skulder/nakke - 2005
Ser du likhetene mellom våre sykdoms forløp?
Skremmende egentlig.
Min far har vært i kontakt med en som har ei datter som er like gammel som meg, 30 år. Hun har samme problemene, men også ett par andre problemer. Hun fikk også vaksinen...
Veldig skremmende er det!
Har selv akkkurat skrevet en email til Dr Kavli. Jeg bor i Nederland, så det er litt vanskelig å gjøre noen avtale med han. Men jeg er fremdeles interessert i hans mening
-
24-01-07, 12:06 #13
så rask du er Sivcath.. kjempefint.
ja vi er ganske like der.
jeg er 31 år gammel
1989-91 meningokokksprøyte 2 stk som er bekreftet ekte
1996-97 Kyssesyke.
2001-2003 hyppige streprokokker i halsen. sykemeldt annehver mnd nesten.
2005 var jeg sååååå utrolig sliten. hadde fått et anfall mens jeg var på ferie og mistet totalt balansen min. kastet opp og gikk og sjanglet lenge etter på.. da hadde jeg B12 på 133. fikk BIOTRE tabletter for dette
mars 2006 fikk jeg endelig medisiner for lavt stoffskifte etter mye krangling med legen.
Har i mellomtiden gått fra og være en person med masse energi, jobbet 2 jobber og var veldig aktiv på kveldene, til en person som knapt orker og jobbe.
mens jeg var *Frisk* jobbet jeg til jeg stupte, ble sykemeldt og tilbake til jobb igjen, jobbet til jeg stupte..
har kroniske betennelser i benhinna mi samt mye vondt ellers i kroppen..
Jeg sendte Dr kavli en mail i fjor sommer og han ringte meg tilbake etter noen uker, da fikk jeg en time 27 mars i år så det er litt vente tid.
GryHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
24-01-07, 20:35 #14
Blir man frisk igjen av ME, eller er det vedvarende?
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
24-01-07, 21:15 #15
Jeg fikk vaksinen også.
Har spist Papaya kapsler i 2 uker nå
Kan være innbilning men jeg føler meg ikke så verst gitt.
Har prøvd mye rart men lever i håpet om at en dag skal jeg bli meg selv igjen.Har slitt forferdelig i høst/vinter og er veldig lei av å sitte å se livet passere på utsiden.
Er ikke utreda for ME,men har tenkt å spise Papaya for å se om det har noen virkning.
-
25-01-07, 09:30 #16
Hei Linda,
Opprinnelig skrevet av Lindalorraine
Melder du deg på her du også?
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=1282

Siv Cath
-
25-01-07, 11:51 #17
ved å lese på denne ME siden ble jeg sjokkert. jeg har jo nesten alt der
men det var en del begreper jeg ikke forstod.... en oversettelse på de vanskelige medisinske trminologiene hadde vært flott
tenker da spesiellt på disse:
ortostatisk intoleranse
nevralt mediert hypotensjon (NMH)
posturalt ortostatisk takykardi syndrom (POTS)
forsinket postural hypotensjon
irritabel kolon
palpitasjoner
anstrengelsesdyspné
forresten; hvilke av disse symptomene er noe som man IKKE kan tillegge Hypothyreosen?
aldså: hva må man se etter for å skille disse to lidelsene?
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
25-01-07, 20:28 #18
hei. Kaster meg på her og lurer på hvordan en utredning for ME foregår???
Jeg har aldri tenkt tanken på at jeg kan ha ME,men mye annet.
Jeg var hos legen min igår, og han sa han en stund hadde tenkt at jeg led av ME, jeg har ny time om 3 uker,da ville han ha dette som tema.
Jeg har høyt stoffskifte,endelig fått medisiner, men legen min mener symptomene mine tyder på ME ved siden av.
Jeg er utredet for stoffskifte, veksthormonforstyrrelse,binyrebark.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
01-02-07, 20:00 #19
kom over en artikkel om behandling av kronisk utmattelsessyndrom...
http://www.matoghelse.no/behandling-av- ... 48598.html
Svar med sitat
Bokmerker