Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Tråd: Les på denne siden om ME
-
21-01-07, 15:32 #1
Les på denne siden om ME
Inspirert av tråden til Anne-Ma:
Tenkte det var lurt å legge denne siden her. Det er nok flere av oss som bør lese dette.
http://www.me-forening.no/
Gi tilbakemeldinger.
-
21-01-07, 16:43 #2
Re: Les på denne siden om ME
Takk for linken! Leste i 1 minutt og fikk nok. Grøss og gru,- det er jo utrolig mange like symptomer som for mennesker med hypothyreose. Må la det "synke" litt før videre lesing.
Opprinnelig skrevet av anafylaxia
-
21-01-07, 17:10 #3
Mange med ME har også hypothyreose.
Mange har også sliten binyrebark, visstnok.
Derfor skal man først utredes og behandles for disse tingene, for å se om det var "bare" dette, eller om det er noe mer - kanskje ME.
En tålmodighetsprøve, er det uansett.
Men det finnes ingen medisiner mot ME, det gjør det derimot mot hypotyreose og binyrebark, så enda en grunn til å ta tak i riktig ende først.
Mot ME, er det meg bekjent, kun hvile som virkelig kan hjelpe (men når man blir bedre, muligens noe forsiktig trening). Noen har effekt av papaya."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-01-07, 22:48 #4
Huff, anafylaxia ;-)
Hver gang jeg igjen kommer tilbake til dette med ME blir jeg skremt, for jeg har så mange ting som går inn under dette og som ikke kan forklares med stoffskiftediagnosen min...Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
22-01-07, 11:53 #5
Ja, jeg vet :( Men jeg syns det var lurt av deg å ta opp tema.
Det er tydeligvis ikke alltid det "bare" er stoffskiftet. Og med tanke på den belastningen mange av oss har hatt, både fysisk og psykisk, er det jo ikke utenkelig at man kan ha ME i tillegg til hypothyreose. Mange av symptomene er jo veldig like. Klart det er nærliggende å kun tenke hypo. Men i mitt tilfelle er det tilkommet flere symptomer. Og de "gamle" symptomene har forandret seg på en måte. Vanskelig å forklare
-
23-01-07, 15:41 #6
Denne vaksinen det snakkes om her fikk jeg faktisk......var med i pröveprosjektet...og fikk den ekte vaksinen.. :(
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
23-01-07, 15:58 #7
"Denne vaksinen det snakkes om her fikk jeg faktisk......var med i pröveprosjektet...og fikk den ekte vaksinen.. "
Har du fått syptomer på ME i ettertid?
-
23-01-07, 18:27 #8
jeg vet ikke helt for mange av symptomene er jo litt like som hypotyreosen. Hadde ihvertfall ikke symptomer på ME för jeg fikk hypotyreose i april 06. (tror jeg)
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
23-01-07, 18:38 #9
Nei....det var jo det da
Opprinnelig skrevet av Linn
-
24-01-07, 10:05 #10
Jeg fikk også vaksinen. To ganger; første gang 1990 og andre gang 1991. Har hypo/hasimoto og B12 mangel, ser også at jeg passer inn på ME symptomene...
Opprinnelig skrevet av Linn
Har akkurat skrevet en liten mail til NPE (norsk pasient erstattning). Spurt hvordan det ligger an med vaksinen og hypo.
Svar med sitat
Bokmerker