Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard Les på denne siden om ME

Inspirert av tråden til Anne-Ma:

Tenkte det var lurt å legge denne siden her. Det er nok flere av oss som bør lese dette.

http://www.me-forening.no/

Gi tilbakemeldinger.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard Re: Les på denne siden om ME

Sitat Opprinnelig skrevet av anafylaxia
    Gi tilbakemeldinger.
    Takk for linken! Leste i 1 minutt og fikk nok. Grøss og gru,- det er jo utrolig mange like symptomer som for mennesker med hypothyreose. Må la det "synke" litt før videre lesing.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Mange med ME har også hypothyreose.

Mange har også sliten binyrebark, visstnok.

Derfor skal man først utredes og behandles for disse tingene, for å se om det var "bare" dette, eller om det er noe mer - kanskje ME.

En tålmodighetsprøve, er det uansett.

Men det finnes ingen medisiner mot ME, det gjør det derimot mot hypotyreose og binyrebark, så enda en grunn til å ta tak i riktig ende først.

Mot ME, er det meg bekjent, kun hvile som virkelig kan hjelpe (men når man blir bedre, muligens noe forsiktig trening). Noen har effekt av papaya.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Huff, anafylaxia ;-)

Hver gang jeg igjen kommer tilbake til dette med ME blir jeg skremt, for jeg har så mange ting som går inn under dette og som ikke kan forklares med stoffskiftediagnosen min...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Ja, jeg vet :( Men jeg syns det var lurt av deg å ta opp tema.

Det er tydeligvis ikke alltid det "bare" er stoffskiftet. Og med tanke på den belastningen mange av oss har hatt, både fysisk og psykisk, er det jo ikke utenkelig at man kan ha ME i tillegg til hypothyreose. Mange av symptomene er jo veldig like. Klart det er nærliggende å kun tenke hypo. Men i mitt tilfelle er det tilkommet flere symptomer. Og de "gamle" symptomene har forandret seg på en måte. Vanskelig å forklare

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard

Denne vaksinen det snakkes om her fikk jeg faktisk......var med i pröveprosjektet...og fikk den ekte vaksinen.. :(

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

"Denne vaksinen det snakkes om her fikk jeg faktisk......var med i pröveprosjektet...og fikk den ekte vaksinen.. "

Har du fått syptomer på ME i ettertid?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard

jeg vet ikke helt for mange av symptomene er jo litt like som hypotyreosen. Hadde ihvertfall ikke symptomer på ME för jeg fikk hypotyreose i april 06. (tror jeg)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Linn
    jeg vet ikke helt for mange av symptomene er jo litt like som hypotyreosen. Hadde ihvertfall ikke symptomer på ME för jeg fikk hypotyreose i april 06. (tror jeg)
    Nei....det var jo det da

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    49
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Linn
    Denne vaksinen det snakkes om her fikk jeg faktisk......var med i pröveprosjektet...og fikk den ekte vaksinen.. :(
    Jeg fikk også vaksinen. To ganger; første gang 1990 og andre gang 1991. Har hypo/hasimoto og B12 mangel, ser også at jeg passer inn på ME symptomene...

Har akkurat skrevet en liten mail til NPE (norsk pasient erstattning). Spurt hvordan det ligger an med vaksinen og hypo.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn