Hei igjen! Long time no see!

Setter stor pris på alle forslag @Mod!

Jeg har med methyleringsprotokollen klart å komme opp til middels ME/CFS fra alvorlig/middels. Og det ser ut til å vedvare også!. Jeg har dermed klart å snu den progressive utvikling som hele tiden har vært der ved å supllementere med folat og B12. Jeg slet veldig med å få methylfolat til å føles godt. Men testet ut med folinsyre som kjennes bedre ut for meg. Jeg har funnet en genmutasjon i mitt DHFR gen som kan tyde på at jeg har mangel på alle folat typer, og ikke bare methylfolat. Jeg eksperimenterer med dette enda. Det anbefales ofte ratio med mere B12 enn B9. Dette får jeg ikke til å stemme med hva man får fra diett. Jeg prøvde å snu ratio til fordel for B9 (folinsyre). Dette ser ut til å være riktig. Føles mye bedre. Ellers er dette noe som tar tid, så ingen wonderkur neste dag, men snarere bedring over lang tid.

Så er det mye som skjer i mitt liv. Jeg har ENDELIG fått godkjent immunstøttende behandling med lav dose naltrexone. Og startet dette for ca. 3 uker siden. Etter 1 og en halv uke, fikk jeg total tilbakekalling av mine værste ME/CFS symptomer, og jeg ble så syk som jeg var på mitt dårligste. Sengeliggende og hele pakka. På en måte ble jeg glad, for det bekrefter (for meg selv) at min ME/CFS er relatert til immunsvikt av en eller annen art. Forventede symptomer etter oppstart av LND er forsterking av gamle symptomer, fordi immunforsvaret med det samme vil bli dårligere, før immunforsvaret forsterkes og starter "helbredelse". Mitt mål med LDN behandling er å stoppe den raske progresive utvikling som jeg har hatt de to siste årene. Om den helbreder, det vil være bonus. Jeg støtter behandlingen med folinsyre og methylcobalamin, og har tro på at det før eller siden skal dukke opp et sterkere immunforsvar som vil hjelpe meg. Så får det være at jeg ble tvunget til å redusere min dose naltrexone fra 3mg til 1.5mg for en periode. Jeg har IKKE tenkt å gi meg. All forskning støtter naltrexones positive effekt på immunforsvaret. Man skal bare tolerere den smerte det er å komme dit hen.

Jeg kommer til å oppdatere!