Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
03-07-15, 12:22 #37
Sv: Kan man bli utmattet av langvarig overdosering?
Jod måles i en døgnurinprøve. Legen skriver rekvisisjon til Hormonlaboratoriet (Universitetssykehuset i Oslo) - du får utdelt dunken hos legen eller nærmeste sykehus, og leverer tilbake der du fikk dunken. Det tar en stund å få svaret... Dessuten, de fleste leger vil si at jodnivået er ok dersom det er innenfor referanseverdiene. Jeg (og flere med meg) er ikke helt enige i det, men jeg har heller ikke noen bestemt oppfatning om hvor lavt ned man må før det er forsvarlig med tilskudd.
Referanseverdiene for jod er 0,8 - 8 (sånn omtrentlig), og med 2,2 starta jeg med jodtilskudd etter "Iodine supplement protocol", som er oversatt til norsk i denne bloggen. Jeg tar fortsatt jod og selen, mest fordi jeg har klinisk lavt stoffskifte, men uten antistoffene. Jeg tenker at det er forebyggende mph antistoffer. Jod har også flere viktige funksjoner i kroppen utover å samspille med stoffskiftehormonene.
Lignende tråder
-
Utmattet
Av Bille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 19-08-12, 19:57 -
Utmattet..hva nå?
Av Whattodo i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 03-11-11, 09:41 -
Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 111Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 4Siste melding: 26-04-08, 21:40 -
overdosering
Av gitteh i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 28-06-07, 21:31

Svar med sitat
Bokmerker