Takk for nyttig informasjon om jod, Anisa Jod ser ut til å være det mørke fastland for alle leger, inklusive holistiske. Jeg hadde 29.3 på en prøve døgnurin for ett års tid siden, og legen likte det ikke. Han mente at dette overskuddet (over den fastsatte grensen satt av myndighetene) forsvant med urinen. Han kunne slett ikke se poenget med tilskudd av jod. Etter det har jod igjen sunket til 3.4. Du inspirerer meg til å fortsette mer iherdig enn jeg har gjort i det siste. Nå har jeg tatt det helt uregelmessig. Tallenes tale er jo ganske klare. Og dette til tross for at jeg spiser ganske mye fisk.

Veldig fin oppklaring med at maksimaltallet skal være 150. Jeg regner med at disse tallene for jod fra laboratorienes side er å sammenlikne med C-vitamin, hvor grensen ligger for å få skjørbuk?

Jeg blander Lugol i saften av en halv sitron. For meg er smaken fæl! Det er bare å svelge uten å puste, så går det bra. Sitron eller en skvett juice maskerer smaken. Lugol er jo mye, mye billigere i bruk enn tablettene. Jeg bruker Lugol 5 mg, 10 dråper tilsvarer en tablett på 50 mg. En flaske varer lenge