Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Selv om der hersker mange "ængsteligheder" blandt de skræmte - er en normal startdose af Thyroid ved ved lav/middel FT4 - 2 grain. Hvis man med det samme kan mærke T3 og føles det "forkert", kan man altid skære kvart eller halv fra i nogle dage. Der er ingen grund til at tømme kroppen for Levaxin forinden overgangen til Thyroid, da ikke kun T4 i mellemtiden kommer for langt ned i forhold til kroppens daglige behov for hormon, men også T3 vil dale, hvilket vil tvinge binyrene til et uønsket overarbejde for akut at kompensere for den selvpåførte hormonmangel.
Jhei Anisa

Jeg har jo ikke denne erfaringen så jeg leter over alt, og i Stop The Thyroid Madness mener jeg det står at det er ganske vanlig å starte med 1 grain. Dessuten var det 1 grain/dgl min lege foreskrev, mens framgangsmåten for å øke fant jeg i boka. Ellers tror jeg ikke min lege kan så mye om dette, så den starthjelpen som jeg fikk var fra Janie Bowthorpe.

Jeg skal forøvrig til min lege for å sjekke stoffskiftet på onsdag. Det blir jo spennende å se hvordan de prøvene er. Spesielt siden jeg de siste 12 dager har hatt influensa som har tappet meg for krefter når immunforsvarets soldater slår til i hele meg.