Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Tråd: Overdosert?
-
20-11-12, 10:15 #1
Overdosert?
Jeg fikk diagnosen hypothyreose i 2005, og ikke vært symptomfir på verken Levaxin eller kombibehandling med Liotyronin. Jeg følte meg ganske langt nede.
I 2007 begynte jeg på Thyroid Erfa, og opplevde "å få meg selv" tilbake. Jeg har over tid økt dosene og i vår/sommer gikk jeg på 4½ grain og fra august 5 grain. Det er etter dette jeg NÅ har opplevd å ha gått på overdose
.
Jeg har følt meg hyper(aktiv) i sommer, og fordi jeg skulle til Oslo i høst, planla jeg samtidig å få tatt en hårmineralanalyse hos dr. Rolf Luneng ved Norsk Borreliose senter.
Svaret fra denne kom for noen dager siden, og samsvarer med blodprøvesvarene når de begge viser at jeg nå har hyperthyreose.
Legen ba meg trappe rolig ned, men hva er rolig? ½ grain i uken?
Skal nedrapping gjøres på samme måte med ½ grain som når man starter behandlingen? (Da økte jeg forsiktig - dvs hver 14.dag med ½ grain ?)
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
20-11-12, 10:31 #2
Sv: Overdose
Hej Elbeth

At trappe ned er ikke så svært. Vi har snakket om det samme før med bl.a. FruStration og senere i tråden til Yvette her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13982
Trods høje tal hvoraf FT3 lå helt op på over 17 (tror jeg) følte Yvette sig ikke overdoseret, men trappede ned alligevel og har det fint nu, selv om hun trappede ned hurtigere end omtalt i tråden. Du behøver ikke være utryg. Du vil sagtens kunne mærke (og justere) hvis du trapper for hurtigt ned...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-11-12, 17:31 #3
Hei Anisa

Tusen takk for gode tips. Nå har jeg skjønt hvordan jeg må gjøre dette på en trygg måte. Sidene du refererte til var jo også kjempebra på dette. Jeg forsøkte å lete på forskjellige nettsider om Thyroid og overdose, men fant ikke mye om HVORDAN å gå fram for å gå ned i dose
Blodprøvene (FÜRST) tatt samtidig som hårmineralanalyseprøver, viste:
FT3 13,1 pmol/L (ref.: 3,5 - 6,5)
FT4 29,2 pmol/L (ref.: 11,0 - 23,0)
antio TPO 220 kU/L (ref.: <100)
TSH 0.01 (ref.: 0,20 - 4,0)
Høy binyreaktivtet ble påvist i hårmineralanalysen
Så i tillegg til å få hyperthyreose, har jeg stresset opp binyrene
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
-
20-11-12, 23:43 #4
Det er riktig det Anisa. Jeg har det helt fint og nedtrappingen gikk uten problemer. Jeg håper det beste for deg også Elbeth.

A propos høy binyreaktivitet i hårmineralanalyse: Det resultatet fikk jeg også i sin tid da jeg tok slik analyse. Jeg fikk masse kosttilskudd for å rette opp dette og andre ubalanser, og etter noen mndr med alle disse kosttilskuddene, tok jeg ny analyse. Den viste også høy binyreaktivitet bl.a og jeg fikk enda mer kosttilskudd. Det ble faktisk så mye at jeg maktet ikke å svelge unna så jeg droppet det. Jeg vet ikke hvilke symptomer jeg skulle ha kjent på som følge av denne binyreaktiviteten. Det jeg vil si er at jeg aldri gjorde noe med det og har ikke hatt problemer med dette så langt jeg har forstått det selv. Jeg burde kanskje ha tatt det opp med lege, men det gjorde jeg ikke. Håper du finner ut av det.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-11-12, 10:00 #5

Takk for innspillet med dine erfaringer Yvette 
Jeg har også fått en liste over kosttilskudd som jeg bør ta (de er bestilt), og i tillegg få tatt ny hårmineralanalyse om 4½ måned. Jeg fikk jo en screening over ubalanse i mineralene i meg, som natrium (salt) som jeg har alt for mye av og ikke klart og omsette.
Derav følger en liste over matvarer jeg bør spise mer av (storfe, sau, melkeprodukt som ost, Crème Fraîche, fløte)
,
og hvilke jeg bør unngå som pinnekjøtt og ellers grisekjøtt; (ribbe, bacon, skinke) som jeg er glad i. Også nå som julebordene serverer nettopp pinnekjøtt og ribbe
-
11-04-14, 08:22 #6
Overdosert?
Jeg går på Thyroid Erfa, og har hittil dosert etter formen min. Jeg fikk UC i fjor, og medisineres også for dette, for å holde UC i sjakk. Timer til oppfølging gjøres på Gastro medisinsk dagenheten. Jeg har omsider fått én lege å forhold meg til på sykehuset.
I går tok han opp hvem som følger meg opp med stoffskiftet? Han mente jeg antakelig er overdosert; fT4 lå på 30, og fT3 på 25, TSH var ikke målbar.
At TSH ikke er målbart, forklarte jeg kommer av naturlig tyroxin - at det er helt vanlig.
Når det gjaldt de andre prøvene, mente legen at dette bør følges opp kjapt. Jeg fortalte at jeg allerede har time hos fastlegen i slutten av denne måneden for dette.
Jeg har tatt Thyroid siden 2011. NÅ tar jeg 250 mg Thyroid, alt om natten og kjenner ikke hjertebank av dette.
Å ta dem om natten prøvde jeg ut i fjor høst engang, og det har ikke gitt meg problem ellers. D.v.s min form er nesten som i "gamledager".
Kan jeg likevel være overmedisinert og hvor farlig er det? Jeg tror fastlegen kommer til å be meg trappe ned, for han er redd for at Hypertyreose gir osteoporose og kan før til hjerteproblem.
-
11-04-14, 11:04 #7
Sv: Overdosert?
Be om å få henvisning til beintetthetsscan for å få tatt en baseline. Be så om oppfølging om 1-2 år. Da havner du sannsynligvis i glemmebunken uansett - og du har et baselinescan og du blir ikke oppfattet som en helt tverr pasient.
Jeg vet ikke om høydose erfa kan føre til osteoporose. Jeg vil *tro* at når man ikke har andre symptomer på overdosering så er det fordi at kroppen håndterer "overdosen" i motsetning til vaskekte hyper... hvor ma også har symptomene, ikke bare blodverdiene.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-04-14, 20:22 #8
Hvis du tar disen om natten, hvor lang tid gikk det da fra inntak av medikamenter til du tok prøven? Jeg opplevde på kombi med lio og levaksin at prøver som ble tatt svært kort tid etter medisin inntak ble veldig rare. Og dine er veldig høye, særlig ft3, hvordan er hvilepulsen din på denne dosen?
-
12-04-14, 18:46 #9
Mtp osteoperose; legen vet kanskje ikke at Thyroid inneholder calsitonin..
Syntetiske legemiddelindustriprodukter gjør ikke det.
Selv bruker jeg 270 mg erfa hver natt og har sjelden brukt mindre dose (siste fem år).
Jeg bruker også (bl.a) D3&K2 for for noen år siden ønsket min daværende fastlege og prakke på meg Fosamax. Jeg måtte insistere på og få rekvisisjon til beintetthets-måling. Målingen viste at jeg lå godt over gj.snittet ift alder.
Just saying ;)Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
14-04-14, 11:30 #10
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 17:53 -
Overdosert - Hva gjør jeg?
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 30-06-09, 19:51 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29
Svar med sitat

Bokmerker