Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
01-12-11, 20:49 #1
Når jeg glemmer å ta Thyroid
Hva bør jeg egentlig gjøre hvis jeg har glemt å ta en Thyroid til rett tid?
Jeg tar 3¼ grain Thyroid dgl, fordelt over 3 gng; ca kl 8, 16 og 24.
I dag glemte jeg å ta 1 grain kl 16. Den husket jeg først kl 20:30.
Jeg kommer likevel til å ta den siste kl 24, selv om det blir kort tid mellom, men hva gjør dere andre i en lignende situasjon?
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
01-12-11, 22:02 #2
Sv: Når jeg glemmer å ta Thyroid
Jeg tar bare når jeg kommer i tanker om det. Men da jeg ikke kan ta mere end ½ grain /30 mg inden jeg skal sove, kan det være et problem, hvis jeg først husker det dér. Det er kun sket to gange. Om morgenen er jeg så stået op lidt før og taget lidt ekstra dér. Jeg er så heldig, at jeg ikke er særlig følsom over for at få lidt ekstra i det hele taget. Har til gengæld også oplevet, at jeg kan bruge meget, når der er ekstra stress på; var for eksempel til et frygteligt møde, hvor tænderne til sidst klaprede i munden på mig. Da tog jeg to grains /125 mg på en gang, og det gjorde godt. For andre måske ikke. Man må prøve sig frem

Nielsigne
-
01-12-11, 22:13 #3
Jeg tar det hele i en jafs før jeg legger meg. Har skjedd en sjelden gang at jeg ikke har fått tatt dosen min om kvelden (les: natta) -
og da har jeg tatt dobbel dose neste natt...
mener og huske at n`Finn ga dette tipset - skal lete 
Tillegg - redigert: jeg finner ikke at n`Finn har skrevet noe slikt
det jeg ser han skriver er at man kan skippe dosen en dag hvis man opplever hjertebank / for mye thyroid-
og så ta en noe mindre thyroiddose dagen etter det (og fortsette med lavere dose siden).Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
06-12-11, 23:19 #4
Jeg vil bare komme med et råd om du har mobil med alarm. Sett på alarm til den tiden du skal ta medisin og ta den med en gang alarmen går
Lignende tråder
-
Når jeg glemmer å ta levaxin......
Av lailabye i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 35Siste melding: 14-06-10, 22:11 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Merkes det om man glemmer tabletten en dag?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 09-05-06, 07:09
Svar med sitat

Bokmerker