Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Hybrid View
-
22-06-13, 23:34 #1
Sv: T4 / T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid
Oj, oj, oj, oooj... det er værre end jeg frygtede. Hvordan i alverden skulle det kunne være muligt at opfylde Betties ønske om at diskutere dette sagligt? Tak smgj

Evidence-based medicine recommends ignoring all studies that are not based upon randomized clinical trials. Consequently, the reviews (meta-analyses) of three randomized clinical trials ignored 98% of the available studies including warnings that T4 does not work for all and the investigations of post thyroid physiology. Further, the reviewed studies were not based upon subjects with post thyroid deficiencies. Consequently, the application of these studies, the ban of T3, is not valid
Kilde: Eric K. Pritchard, M.Sc. Metis Research, Inc. A West Virginia Non-Profit Corporation
Efterhånden ligner den "moderne" medicin mere og mere en religion...
Den farmaceutiske industri er Gud.
Evidens baseret medicin er De Ti Bud.
Lægerne er præster.
Lægernes organisationer (dem der udstikker "Guidelines") er Inkvisitionen.
De læger, der ikke overholder De Ti Bud er heretikere der udstødes og kastes i de kollegiale flammer for "kvaksalveri".
De syge... de forbliver i Helvedet.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-06-13, 03:22 #2
Sv: T4 / T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid
For meg gav 100 mcg Levaksin en FT3 helt nederst i referanseområdet og FT4 godt over referanseområdet (jeg pleide og si at jeg måtte opp på 27 for og føle meg bra; etter jeg gikk over til Erfa ser jeg at det jeg trodde var "føle seg bra" var milevis fra det jeg nå opplever som bra

)
Jeg bruker nå 2 og 1/2 grain og føler dag for dag at jeg er på vei ut av stoffskiftesyk-helvetet jeg har vært i. I og med at jeg fremdeles trapper opp for og finne min optimale dose, så vet jeg ikke hva stoffskifteprøvene er etter at jeg økte fra 2 grain i sist måned.
Da var FT3 steget til 5 og FT4 falt til 15,6.
Jeg har prøvd tilskudd av T3 (Lio) men blir dødsdårlig av dem selv med bare 2,5 mcg pr dag. Det naturlige T3 som finnes i Erfa gir meg ikke en antydning til trøbbel.
Må bare få si at jeg elsker hva Erfa gjør med kroppen min
-
07-10-14, 08:56 #3
Sv: T4/T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid
Detta är en av de viktigaste trådar på detta forum. Den har utvecklats som en urspårning till tråden "Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid", men nu har vi flyttat denna "urspårning" till sin egen tråd, så att detta ämne lätt kan hittas i sökningar.
Stort tack till alla som har bidragit.
Dette er en av de viktigste tråder på dette forumet. Det har utviklet seg som en avsporing til tråden "Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid", men nå har vi flyttet denne "avsporing" til sin egen tråd, slik at dette emnet kan lett bli funnet i søk.
Tusen takk til alle som har bidratt.
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
20-04-15, 16:47 #4
Ja! Det er sandt! En af de vigtigste tråde der nogensinde blev skabt på dette forum. Det er SÅ vigtigt at stille gode spørgsmål, og uden Bettie var denne tråd ikke blevet til...

Desuden bare øøøøser den af nærhed, venskab, venlighed, parathed til at forstå hinanden... modet på at udfordre "autoriteter" og slet og ret... hjælpsomhed. Denne tråd var, er og forbliver en af mine største og bedste "internet-oplevelser" EVER. En gave. Tusind tak, alle sammen. Never forget you...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-04-15, 08:19 #5
- og nå ser jeg jo, at jeg har glemt å si takk til dem som har svart på spørsmålet
det hermed være gjort! I perioder med bomull i hodet, er det ikke bare evnen til å forstå medisinske artikler på annet språk som kan svikte ....
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Hvorfor er det viktig å øke når man starter med Thyroid Erfa og Armour?
Av Elbeth i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 3Siste melding: 28-05-13, 18:50 -
Från Armour & Erfa till Thyroid-S
Av Catherine346 i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 11-05-12, 14:54 -
Erfa vs Thyroid-S vs (ny) Armour - hvem er best.. egentlig?!
Av Kevlin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 27-02-12, 19:07 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat

Bokmerker