Tak Kevlin

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Så kommer det også oss til gode Anisa
Jeg har alltid vært veldig glad i saltet meierismør, men siden Bremyk (70% smør og 30% rapsolje)
kom på markedet har jeg foretrukket den.
Bremyk har vært mer praktisk å bruke - blir mye fortere smøremyk, enn 100% meierismør.
Har også til tider brukt rapsolje... men nå er det jo bare å trøkke til med meierismør til den store Gullmedalje
Jeg har virkelig haft planteolier vendt i tankerne længe før jeg fandt artiklen, og et stykke tid efter at den er postet her.... og jeg er nået frem til, at for mig, vil nutrienterne prioriteres med aminosyrer & fedtstoffer som nr. 1, og vitaminer & mineraler som nr. 2.

Det er efterhånden overvældende (for mig) erkendelse, at vitaminer alene forslår som skrædder i helvede, og uden nok af aminosyrer samt rette fedtstoffer - nytter hverken vitaminer eller mineraler nok. Jeg har derfor taget konsekvensen af budskaberne i trådstarteren, og har i dag kasseret alle mine (og min søns) "lagre" af alle Omegaer af vegetabilsk oprindelse. Det er fortrinsvis denne, vi har brugt hidtil, men nu er det smidt ud. Jeg vil end ikke lade det gå videre til andre, når jeg selv ikke længere mener, at det er helsebringende nok, eller måske endda slet ikke helsebringende.

Disse vegetabilske Omegaer 3-6-9 bliver fremover erstattet af andre "fedtsyre-tilskud":

Desuden vil jeg blive ved med at bruge alle hård-skal-nødde-olier, olivenolie og kokosolie. Jeg vil selv røre mit mejerismør med en "nøddeolie" for at opnå den "smørbare" effekt, hvor det er raps-frø-olie, der er brugt til fremstilling af det smørbare smør i handelen.

Det kan godt være, at det er som ar bande i kirken, når jeg nu åbenlyst kassererer mest muligt af de vegetabilske fedtstoffer, når vi nu gennem en menneskealder har hørt på, hvor helsebringende de skulle være... men jo mere jeg studerer emnet, jo mere undres jeg, og min tryghed ved de officielle anbefalinger af plantefedt er nu blevet så ringe, at alle vores kapsler og flasker er dagens dato - kasseret.