Sitat Opprinnelig skrevet av Gekko Vis post
Har nå brukt Armour i 7 mnd og er veldig fornøyd. Har hatt perioder hvor jeg føler meg "lav". Er da frossen og litt "senil" osv. Jeg har brukt 2,5 grain hele tiden. De gangene jeg har prøvd og øke til 3 grain får jeg ubehagelig høy puls. Har holdt ut over en uke men da har jeg måttet gå ned igjen. Ikke mulig og holde ut. Tyder dette på at jeg kunne tilføre litt Levaxin? 50 µg for eks? Tror ikke jeg tåler med FT3.

Noe annet jeg lurer på:

Den forrige FT4 var å 8,7. Ref er 11-21. Den gangen hadde jeg ikke tatt Armour på morgenen. Neste prøve viste 13,7 og da hadde jeg tatt Armour først. Er variasjonen så stor med og uten?

Hilsen Gekko
Hos meg er det kun puls som har signalisert noe høy dose med Erfa. Jeg fikk vel 10-15 slag mer i minuttet under hvile når jeg hadde litt vel mye, enn da jeg var mer passe dosert. På levaxin derimot, fikk jeg høy temperatur. Ikke sånn at jeg kjente meg svett, men sånn at jeg hadde 37,3-37,8 og sånn på termometeret rett så jevnlig. På Erfa ligger jeg på 36,8-37,2... også da jeg hadde høy puls.
MEN jeg hadde også "tunge slag" (men lav puls) da jeg var underdosert. Og periodiske runder med ekstraslag på den høyeste levaxin-dosen.
Så det jeg vil fram til er at du må lære deg å kjenne igjen dine tegn - for de er mest sannsynlig ikke identiske med andres.

At man "varierer" på samme dose kan komme av f.eks endrede behov (ekstra stressende/aktive/syke/lite søvn perioder eller noe så enkelt som magesjau.. og dermed dårligere opptak eller mindre hjelp til omdanning av t4 via tarmbakteriene. (Husk at tarmbakteriene hjelper oss med å utnytte ca 20% av den t4'en vi får via medisinen.. det er stor forskjell på om at vil får brukt hele 100%-en eller om vi blir avspist med 80%) Disse svingningene tror jeg kanskje er vanskelig å unngå helt.

Det kan jo hende at det er en kombinasjon som er rett for deg. Det er det bare du som kan finne ut av. Men start med 25µg om du vil forsøke en blanding. Dersom du har et rimelig normalt opptak og rimelig vanlig vekt så er det ikke sikkert du trenger så mye.