Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    81

Standard Det beste med å bytte til Armour - fra Levaxin?

Jeg ser mange har byttet fra Levaxin til Armour - og det samme har jeg nylig gjort. Jeg merker ikke mye forskjell så langt, bortsett fra at svette-toktene er borte. Takk og lov, det var superplagsomt da jeg gikk på levaxin. Har også syns det har vært lettere å gå ned i vekt de 2 ukene jeg har brukt det nå. Dsv - jeg GÅR ned i vekt - på levaxin stoppet det helt opp ...
    Jeg brukte 125 mg levaxin og knasker nå 2 grain armour...Mulig jeg må opp i litt mer på sikt..for jeg skulle gjerne kjent meg enda bedre.

Lurer på hva dere andre syns har vært det beste med å bytte fra Levaxin til Armour?

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Det beste med å bytte til Armour - fra Levaxin?

Hei
    Hva var best. Jeg fikk tilbake varmen i kroppen. Og jeg fikk en kort perioden hvor jeg fikk fyskiske og mentale krefter tilbake. Bare ca 14 dager. Det gav meg håp.
    Mine binyrer var for sliten og jeg manglet viktige hormoner så jeg tar mer medisiner for å ta et tak for for å bedre mine slitne binyrer.

Jeg tenker at urverket kan ha flere ting som trengs å "smøres" før vi kan få full effekt av våre hormoner. Jeg var på levaxin i 12 år før jeg skiftet, så jeg vet at det tar tid å bygge videre på den gode formen som er mulig å få etter å ha fått hele URVERKET opp å gå.

Mange opplever god efekt og får ingen problemer. Tror nok at de ikke er så ofte og skriver her. Så bare hold ut og lær dine symtomer og kropp å kjenne. 2 grain høres lite ut. Jeg bruker 3 nu. Det lønner seg ikke å gå for fort opp. Tenk på det.

All lykke videre

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    81

Standard Sv: Det beste med å bytte til Armour - fra Levaxin?

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Hei
    Hva var best. Jeg fikk tilbake varmen i kroppen. Og jeg fikk en kort perioden hvor jeg fikk fyskiske og mentale krefter tilbake. Bare ca 14 dager. Det gav meg håp.
    Mine binyrer var for sliten og jeg manglet viktige hormoner så jeg tar mer medisiner for å ta et tak for for å bedre mine slitne binyrer.

Jeg tenker at urverket kan ha flere ting som trengs å "smøres" før vi kan få full effekt av våre hormoner. Jeg var på levaxin i 12 år før jeg skiftet, så jeg vet at det tar tid å bygge videre på den gode formen som er mulig å få etter å ha fått hele URVERKET opp å gå.

Mange opplever god efekt og får ingen problemer. Tror nok at de ikke er så ofte og skriver her. Så bare hold ut og lær dine symtomer og kropp å kjenne. 2 grain høres lite ut. Jeg bruker 3 nu. Det lønner seg ikke å gå for fort opp. Tenk på det.

All lykke videre
    Så leit å høre du har så slitne binyrer...Det kan jeg ingenting om, men gla du får ta mer medisiner for å fikse litt Håper det hjelper deg!

Jeg tror også 2 grain er lite, men aner ikke når eller om jeg kan øke. Du skriver det er lurt å ikke gå fort opp i dose - hva betyr det? hvor lenge bør jeg vente før jeg øker evt? Har nå brukt armour i 2 uker - stemmer det at det er som levaxin, at det skal gå 6 uker før jeg øker igjen?

takk for svar forresten!

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Det beste med å bytte til Armour - fra Levaxin?

Hei
    Du kan lese min dagbok 10 år med levaxin og ikke bra...........

Jeg skulle øke fra 125g levaxin til 165 mg thyroid. I tillegg ville legen at jeg beholdt 50 mg levaxin. Dette ble først greit da jeg etter bare 14 dager var oppe på 2 grain. Så øket jeg noe langsomere opp til 3 grain. I tillegg brukte jeg 50 mg med levaxin.

Jeg følte at binyrene var sliten, sympomer var der og prøvene viste det. Det kan også hende at tarmen ikke tok opp T3 nok. Så jeg er startet på tarmrens. Har også prøver som viser at virus og infeksjon står å "tikker og går".

Det var sympomer på at jeg var dårlig som avgjorde min økning, alså hurtigere enn hver 14 dag opp til to. Brukte ca 4 uker på å komme opp i 3 grain.
    Du må kjenne på formen og tørre å ta en eller en halv ekstra.Det var råd jeg fikk og det funket. Har aldri følt meg overdosert enda jeg bruker mye, 3 grain. Levaxinen fikk jeg slutte med for ca 3 uker siden. Merker ikke noe.

Jeg leste og leste, fikk noen svar som ble tilsammen verdifulle for meg. Søk på ord som du lurer på her inne og mange svar kan leses av det.

God bedring med naturlig medisin

Lignende tråder

1. Bytte fra Levaxin til Armour
    Av Milli i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 24-08-12, 20:45
  2. Den beste oversikten over hva mat inneholder!
    Av Thomas W H i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 0
    Siste melding: 01-08-09, 13:45
  3. "normal" T3 - bytte til Armour??
    Av serena i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 16-06-09, 19:51
  4. Mine beste år liksom.....
    Av Caramella i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 10
    Siste melding: 23-03-08, 22:24

Bokmerker