Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
Tråd: Trenger råd og hjelp!
-
06-03-13, 17:10 #11
Sv: Trenger råd og hjelp!
Hvis du vil kan du gå hit - da kan du lese hva og hvordan Furst definerer ditt & datt:
http://www.furst.no/analyse-og-klini...yser/fritt-t4/ (sender deg til noe av hva de skriver om fritt T4)Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
06-03-13, 17:49 #12
Med TSH på over 150 - og tilsvarende lave verdier av fT4 og fT3
Jeg også trodde det, men det stemmer ikke - denne tråden er fin for Benedikte:
I et annet innlegg i samme tråd kan man lese om verdier som ligner på de som Benedikte skriver om:
pssst: Eltroxin (gis til danskene) er tilsvarende Levaxin (gis til nordmenn)Kevlin
-
06-03-13, 19:00 #13
Myxødem koma?????Kan jeg havne i det?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
07-03-13, 07:14 #14
Benedikte, bli ikke redd når Kevlin legger inn sitat med myxødemkoma. Men du og din bror bør følges tett av lege nå. Hyppige blodprøver og øke Levaxin jevnt og trutt oppover. Jeg ville også vurdere å be om å få litt T3 i form av Liothyronin om ikke for lenge, siden prøvene deres er så lave, etter ett halvår eller ett år. Og kanskje få en henvisning til endokrinolog, eller Hormonklinikken på Aker om dere bor ikke for langt unna Oslo. Men jeg tror kanskje du skal ha vært behandlet en stund før de vil ha deg inn på Aker, samtidig er Aker for de vanskelige tilfellene.
Prøv å ta selen maksimalt 400 mcg daglig for å se om det kan dempe ant-TPO, noen reagerer positivt på det. Selen er bra for at Levaxin som er et prohormon skal konvertere til T3, som er det aktive hormonet som skal inn i cellene. Selen har altså to oppgaver. Få legen til å teste selen ved blodprøve, det skal ikke ligge for høyt. Senere kan du ta fast 100 mcg, eller noen paranøtter hver dag som selentilskudd.
Er det andre i familien som har hypotyreose/lavt stoffskifte?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-03-13, 12:39 #15
Med TSH på over 150 - og tilsvarende lave verdier av fT4 og fT3
Vell, jeg tenker at det kan være skremmende med så spesielle stoffskifteverdier -
og da kan det vel godt være at Endoene på Aker er mer enn vanlig interessert.
På meg virker det som om disse søsknene ikke får noen spesiell oppfølging -
kun "bussiness as usual", synes meg at dette ikke akkurat er den optimale behandling..
I sin bok "Også må du ikke stille spørsmål"
skriver Per Egil Hegge om en dame som havnet i myxødem-koma med TSH på 15 -
selv har jeg hatt TSH på 80, så det kommer selvsagt vel så mye an på hva man har av fT3,
fT4 og gud-veit-hva-mer
Hegge har vært så overordentlig grei at han har postet hele boka på Forumet -
boka er lettlest og særdeles velskrevet - og tar ikke veldig lang tid og lese heller
Anbefales
Sist endret av Kevlin; 07-03-13 kl 13:50
Kevlin
-
07-03-13, 15:27 #16
Takk Vigdis og Kevlin for gode råd og informasjon.Jeg får se hva neste måling i uken som kommer blir hvis det ikke har vist seg tegn til endring så vil jeg kreve at en endikriolog tar en titt.Vi har flere autoimmune sykdommer i nær familie,men kun min bror og jeg som har denn typen.Føler man ikke helt blir tatt på alvor av legene.Når min fastlege ringte en endikriolog på Ullevål og fortalte om våre vanvittige verdier så sa han ikke annet enn at vi måtte starte opp Levaxin ASAP.Dette skal liksom betrygge alle våre redsler.Synes det hele bunner i mye uvitenhet.Takk til dere som har svart meg i hvertfall
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
07-03-13, 15:31 #17
Kevlin:Når du hadde TSH på 80,lå dine T3 og T4 verdier også utenfor normalen?Ble du sendt til en endikriolog?
-
07-03-13, 16:48 #18
Nå har jeg søkt i mine innlegg, men klarer ikke å finne igjen det jeg skrev om min høyeste TSH..

99% sikker på at jeg postet et innlegg, men makter ikke å huske noe av ordlyden -
så jeg får ikke søkt på spesifikke ord som jeg har brukt.
Så hvis ingen andre klarer og finne det heller,
så får jeg kikke gjennom "mappa mi" og se om utskriften ligger der -
når det er sagt; jeg føyk rundt hit & dit (med blyføtter & tåkehjerne, men alikevel ikke klar for å legges inn
),
og ble ganske så overrasket da jeg seinere fikk se hva TSH var blitt målt til -
på alle andre blodprøver av meg har TSH ligget under 10 (NB! fritt etter hukommelsen
)
I 2008 forlangte jeg av min daværende fastlege å komme til Aker Endokrinoligiske avdeling,
men det var lenge med fram og tilbake før jeg kom dit..
Så da omsider Dagen var kommet hadde jeg STORE forventninger -
om at nå skulle begynnelsen på slutten starte (stoffskifteproblemene!!). Snakk om å bli skuffa!
Endokrinologer kaller jeg nå for Ondokrinologer.
Men det er meg! Du og andre kan jo oppleve noe annet - for all del
Min erfaring er ikke fasit
poenget i hele denne superlange forklaringen
er at det kan være lurt og ikke ha de store forventningene til endokrinologer.
Her for et år eller to siden foreslo fastlegen (jeg hadde da) å sende meg til Aker, men det nektet jeg plent på.Kevlin
-
07-03-13, 19:56 #19
Kevlin 25-04-10, 22:32 i tråden Blodferske nyheter fra indre Enfold.... eh Vestfold:
"Jeg har hanglet i over 10 år.
Først så ble jeg sendt til psykolog.
Når det omsider ble tatt en bitteliten blodprøve i 2003, så ble den ikke fulgt opp.. - kort innpå: i 2008 hoppet min TSH fra 2,5 - 9 iløpet av en uke. osv. osv
Ett år etter ble min TSH målt til 77"
Endokrinologer og fastlegene tilbake på skolebenken?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-03-13, 14:42 #20
Ser at jeg har "skryti" på meg tre ekstra-enheter med TSH

fT3 og fT4 - har jeg da ikke postet, så jeg får til å lete
pssst: i 2008 ba jeg om utskrift av min journal -
i den er også skrevet inn de blodprøveresultatene som er rekvirert av (daværende) fastlege.
Jeg klaget skriftelig til legen på hvordan han i årevis hadde holdt seg uvirksom mtp stoffskifteverdiene mine -
alt som kom ut av det var en resept på Levaxin..
Siden all tillit til fastlegen var forduftet, krevde jeg å få komme til spesialist.
På eget initiativ var jeg også hos Oftebro et par ganger, men i ettertid syns jeg det kostet mer enn det smakte.
Jeg prøvde levaxin en stund, men fikk bivirkninger. Ditto med Liothyronin. Først inne på forumet her og på merethes
hjemmeside fikk jeg innblikk og tips som har hjulpet meg enooormt!
Så;
selvom jeg i 2008 oppdaget mistenkelige blodprøveverdier, og også prøvde både syntetisk T4 og T3,
så gikk jeg mesteparten av 2009 uten noen medisinering whatsoever. Det var nok derfor mine signalhormoner (TSH)
gikk så høyt som til 77 den ene gan gen.Sist endret av Kevlin; 08-03-13 kl 16:12
Kevlin
Lignende tråder
-
Trenger hjelp
Av janis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-09-11, 00:01 -
Nå trenger jeg hjelp
Av Gekko i forumet PresentasjonerSvar: 19Siste melding: 30-04-10, 16:34 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41

Svar med sitat

Bokmerker