Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Trenger hjelp
-
28-09-11, 11:21 #1
Trenger hjelp
Jeg ble virkelig syk for ca 8 år siden, etter en runde med pergotime, da jeg har pco. Har nå vært sykemeldt i 3 år og mister straks min inntekt for jeg er frisk og bare tuller sier nav, selv om legen sier noe annet.
Jeg har alltid vært trøtt og treig uten at jeg har tenkt på det som noen sykdom.
Jeg ble veldig deprimert av pergotime, ca en måned etter at jeg sluttet ble jeg grepet av panikk, alt irundt meg forvandlet seg, fikk uvirkelighetsfølelse.
(Har hatt litt panikkangst siden jeg begynte å komme i puberteten når jeg var 8 år, men det har aldri plaget meg)
Min symptom liste er lengre enn lengst: Vonde ledd,svimmel, hodepine, saltsug, intense smerter i magen, trøtt, glemmer fort, tåkesyn, søvnforstyrrelser ( våkner på natta og får ikke sove, men sovner fort på kvelden) jeg kunne fortsatt å skrive symptom, men det svimmelheten som tar alle mine krefter
Etter å forsket litt på nettet over hva som kan feile meg satt jeg med en laaang liste og elimenerte bort det det ikke kunne være, jeg satt igjen med binyretretthet. Jeg forlangte med legen å få blodprøver, og det viste seg at jeg hadde lavt stoffskifte, men binyrene var fine sa han, det ble målt: Kortisol,dhea og aldosteron
Har gått på levaxin siden mai, tar 75 mg pr dag, synes ikke den virker, fikk skikkelig hyper symptom i starten men så gikk det over til å bli hypo igjen.
Er det noen som har det lignende?
Finnes det privat klinikker som er flink på dette, helst i midt norge?
Alternativet var å slutte med levaxin sa legen.
Er glad for alle innspill
-
30-09-11, 00:01 #2
Sv: Trenger hjelp
Hei Janis

Har du tatt noen blodprøver i senere tid? Kanskje det er på tide med en doseøkning, da det er sjelden at man treffer blink med den på første forsøk. Selv har jeg også erfart at jeg trenger litt mer Levaxin på høst/vinter og den økte dosen må ofte trappes ned tidlig vår da det tendenserer til at høst/vinterdoseringen blir noe for høy for kroppen når våren kommer. Dette er noe man selv må lære seg til å kjenne på. I og med at du fikk hypersymptomer ved oppstart kan det være at en forsiktig doseøkning er tingen for deg nå.
Lignende tråder
-
Nå trenger jeg hjelp
Av Gekko i forumet PresentasjonerSvar: 19Siste melding: 30-04-10, 16:34 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41
Svar med sitat
Bokmerker