Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Trenger råd og hjelp!
Threaded View
-
07-03-13, 07:14 #14
Sv: Trenger råd og hjelp!
Benedikte, bli ikke redd når Kevlin legger inn sitat med myxødemkoma. Men du og din bror bør følges tett av lege nå. Hyppige blodprøver og øke Levaxin jevnt og trutt oppover. Jeg ville også vurdere å be om å få litt T3 i form av Liothyronin om ikke for lenge, siden prøvene deres er så lave, etter ett halvår eller ett år. Og kanskje få en henvisning til endokrinolog, eller Hormonklinikken på Aker om dere bor ikke for langt unna Oslo. Men jeg tror kanskje du skal ha vært behandlet en stund før de vil ha deg inn på Aker, samtidig er Aker for de vanskelige tilfellene.
Prøv å ta selen maksimalt 400 mcg daglig for å se om det kan dempe ant-TPO, noen reagerer positivt på det. Selen er bra for at Levaxin som er et prohormon skal konvertere til T3, som er det aktive hormonet som skal inn i cellene. Selen har altså to oppgaver. Få legen til å teste selen ved blodprøve, det skal ikke ligge for høyt. Senere kan du ta fast 100 mcg, eller noen paranøtter hver dag som selentilskudd.
Er det andre i familien som har hypotyreose/lavt stoffskifte?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Trenger hjelp
Av janis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-09-11, 00:01 -
Nå trenger jeg hjelp
Av Gekko i forumet PresentasjonerSvar: 19Siste melding: 30-04-10, 16:34 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41

Svar med sitat
Bokmerker