Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
-
21-10-12, 12:43 #11
Sv: Fra Levaxin til Armour
Hej med dig, "den nye Gekko"
Jeg er vildt IMPONERET over at du har valgt at fortsætte, trods "bivirkninger".
Det er nemlig den rette vej at gå, både ved at (til)lade kroppen at vænne sig til ny behandling, og ved ikke at bukke under for "frygten for det ukendte", og ved ikke at trække opstarten ud i al uendelighed. Helt og lykke fremover. 
Det er snart syv (?) år siden, at jeg begyndte med Thyroid, og også jeg oplever, at selv så lang tid efter - kommer nye bedringer dryssende fortsat. Selv på de områder, jeg dengang har tilpasset mig så nøje, at jeg ikke længere mærkede, at der var noget galt med....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-12-12, 22:12 #12
Ft4 etter 3 mnd med Armour
Jeg har nå tatt blodprøver og disse var som følger:
Ft4 8,7
Tsh 0,02
Tras 2,1
Anti Tpo 140
Endelig er Tras og Atpo virkelig nede. jeg har energi og sover mye bedre. Magen fungerer og jeg fryser mindre. Alle smerter i kroppen er borte. Hjernetåka er der fortsatt. Men min hva med Ft4? Endoen min sier at verdien er upålitelig da målekit'et ikke fanger opp Ft4 fra Thyroid like godt som fra Levaxin. Jeg skulle ikke endre dosen på 2,5 grain.
Hva er det forresten som gir vektøkning, er det lav Ft4 eller høy TSH?
På forhånd takk fra en som lurer og lurer..
-
12-12-12, 13:43 #13
Sv: Ft4 etter 3 mnd med Armour
-
12-12-12, 22:10 #14
Hvorfor ikke øke dosen? For meg ser og høres du underdosert ut... Klarer ikke helt å svelge det endoen din sier. Selv byttet jeg kombinasjonsbehandling med levaxin og lio med en nøyaktig lik dose erfa. Det gjorde jeg ved å regne ut antall mcg T4 og T3 i erfa og sammenlignet med den tidligere medisineringen min. Etter ca 6 uker tok jeg blodprøver og blodprøvesvarene var så og si identiske. Hvis det som endoen din sier stemmer skulle ikke dette skje. I tillegg faller hans uttalelse på sin egen urimelighet fordi det da ikke skulle gå an å ta prøver av friske folk eller folk som ikke bruker levaxin fordi de bare produserer naturlige hormoner som analyse maskinene da angivelig ikke opfatter. Vi er mange her inne som bruker naturlige hormontilskudd uten å verken ha hørt om eller selv opplevd det endoen din beskriver. Min anbefaling er å teste ut effekten av en doseøkning. Opplever du ubehag i form av høydosesymptomer så er det jo bare å gå ned igjen.
-
12-12-12, 22:20 #15
Takk takk! Når det gjelder referanseverdier var ikke de opplyst om på skjemaet fra laben. Verdiene utenfor ref var bare skrevet i kursiv. Jeg har økt fra 2,5 til 3 grain nå. Merker ingenting etter to dager. Jeg brukte 125mikrogram Levaxin hver dag og fikk beskjed om å ta 2,5 grain Armor pr dag. Synes det hele blir så vanskelig når jeg samtidig tar Neomercazole. Aner jo ikke om kjertelen min virker fortsatt eller hva.
Hilsen Gekko
-
13-12-12, 08:20 #16
Tips for å finne referanseområdet er å gå på nettsiden til sykehuset som har analysert prøven og lete etter en laboratoriehåndbok. Her skal referanseområdene ligge. At du ikke merker noe av dose økningen du har foretatt på to dager tyder på at du ikke spiser for høy dose. Høydose symptomer kommer ganske fort. Hvordan er kostholdet ditt? Skal du spise neomercazole lenge? Hvorfor tar du det fortsatt? Mener legen at det fortsatt er liv i kjertelen din? Prøvene dine virker jo nesten ikke sånn...
-
13-12-12, 15:40 #17
Hæææ? Hva? Hvad? Dette har jeg aldri hørt før. Og for meg høres det ut som sprøyt, påstander fra en lege med liten erfaring med thyroid....Endoen min sier at verdien er upålitelig da målekit'et ikke fanger opp Ft4 fra Thyroid like godt som fra Levaxin.
Du bør informere legen om at han/hun bør starte å måle FT3, det er den som er aktiv. FT4 viser hva av forhormonet T4 som er tilgjengelig for bruk i kroppen.Ingen av dem viser hva som faktisk når inn og benyttes langt inne i cellene. Det merker du bare ved bedring. rT3 er også av interesse å få målt, men de færreste leger gjør det på andre enn anorektikere. Bruker du thyroid eller Liothyronin pluss Levaxin pleier FT4 å bli lavere enn når du bare bruker levaxin. Det er ikke noe å bekymre seg over
Bruk fravær av symptomer som en guide
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-04-13, 19:18 #18
Har nå brukt Armour i 7 mnd og er veldig fornøyd. Har hatt perioder hvor jeg føler meg "lav". Er da frossen og litt "senil" osv. Jeg har brukt 2,5 grain hele tiden. De gangene jeg har prøvd og øke til 3 grain får jeg ubehagelig høy puls. Har holdt ut over en uke men da har jeg måttet gå ned igjen. Ikke mulig og holde ut. Tyder dette på at jeg kunne tilføre litt Levaxin? 50 µg for eks? Tror ikke jeg tåler med FT3.
Noe annet jeg lurer på:
Den forrige FT4 var å 8,7. Ref er 11-21. Den gangen hadde jeg ikke tatt Armour på morgenen. Neste prøve viste 13,7 og da hadde jeg tatt Armour først. Er variasjonen så stor med og uten?
Hilsen Gekko
-
10-04-13, 20:01 #19
Mener du rask puls og hypersymptomer som indre uro, svetting osv, eller mener du normal puls men med kraftige hjerteslag?
Jeg har gått gradvis over fra Levaxin til Armour. For to uker siden var jeg helt ferdig med Levaxinen, og har hatt kraftige hjerteslag, til tider så kraftige at det er ubehagelig å ligge på venstre side. Nå, etter drøye to uker, er det i ferd med å roe seg, og hjerteslagene kjennes mer normale ut igjen. Jeg har dessuten vært rolig i forhold til det, fordi jeg har fått tatt blodtrykk, puls og EKG hos fastlegen, som alle var normale. Da trengte jeg ikke bekymre meg for om det var farlig. Jeg tror derfor at denne hjertebanken kan være en forbigående reaksjon på doseendring.
Det er visstnok slik at verdien av FT4 kan stige med 20% i løpet av to timer, etter at du har tatt medisinen. Det er derfor en skal være konsekvent og ta blodprøver om morgenen, før en har tatt dagens medisindose - ellers blir det misvisende.Den forrige FT4 var å 8,7. Ref er 11-21. Den gangen hadde jeg ikke tatt Armour på morgenen. Neste prøve viste 13,7 og da hadde jeg tatt Armour først. Er variasjonen så stor med og uten?
-
10-04-13, 20:54 #20
Hos meg er det kun puls som har signalisert noe høy dose med Erfa. Jeg fikk vel 10-15 slag mer i minuttet under hvile når jeg hadde litt vel mye, enn da jeg var mer passe dosert. På levaxin derimot, fikk jeg høy temperatur. Ikke sånn at jeg kjente meg svett, men sånn at jeg hadde 37,3-37,8 og sånn på termometeret rett så jevnlig. På Erfa ligger jeg på 36,8-37,2... også da jeg hadde høy puls.
MEN jeg hadde også "tunge slag" (men lav puls) da jeg var underdosert. Og periodiske runder med ekstraslag på den høyeste levaxin-dosen.
Så det jeg vil fram til er at du må lære deg å kjenne igjen dine tegn - for de er mest sannsynlig ikke identiske med andres.
At man "varierer" på samme dose kan komme av f.eks endrede behov (ekstra stressende/aktive/syke/lite søvn perioder eller noe så enkelt som magesjau.. og dermed dårligere opptak eller mindre hjelp til omdanning av t4 via tarmbakteriene. (Husk at tarmbakteriene hjelper oss med å utnytte ca 20% av den t4'en vi får via medisinen.. det er stor forskjell på om at vil får brukt hele 100%-en eller om vi blir avspist med 80%) Disse svingningene tror jeg kanskje er vanskelig å unngå helt.
Det kan jo hende at det er en kombinasjon som er rett for deg. Det er det bare du som kan finne ut av. Men start med 25µg om du vil forsøke en blanding. Dersom du har et rimelig normalt opptak og rimelig vanlig vekt så er det ikke sikkert du trenger så mye.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Det beste med å bytte til Armour - fra Levaxin?
Av Milli i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 02-09-12, 22:00 -
Bytte fra Levaxin til Armour
Av Milli i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 24-08-12, 20:45 -
"normal" T3 - bytte til Armour??
Av serena i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 16-06-09, 19:51 -
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06

Svar med sitat
Bokmerker