Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
08-03-12, 09:59 #3
Sv: Trenger hjelp!
Hei og velkommen hit!

Jeg har i en årrekke slitt med samme symptomer som deg og har også lav FT4, men dog verdier innenfor normalområdet så det er ikke så lett å få hjelp..
Legen min har nå tatt alt av blodprøver for det han mener det kunne være, så jeg vet at jeg IKKE HAR b-vit. mangel, jernmangel, d-vit. mangel, hjertefeil, slag, problemer med lungene, problemer med nyrene, høyt kolestrol, diabetes, osv..!
Til gjengjeld vet jeg ikke HVA som feiler meg annet enn sterke indikasjoner.. Jeg har lest meg opp litt her på forumet og fått utskrift av alle mine blodprøver gjennom mange år, slik at jeg selv kan se på dem og hvordan de har forandret seg. FT4 har vært jevnt lav siden 1989 for min del, nedre del av normalområdet og av og til under, mens TSH har variert i nedre del av normalområdet. FT3 derimot viser en jevn nedgang. Mulig verdiene er helt annerledes når jeg til tider har følt meg bra, men DA har jo ikke gått til legen og tatt blodprøver for å finne ut hvorfor jeg følte meg bra selvfølgelig, selv om dette sikkert hadde fortalt mer enn noe annet hva som er feil når jeg ikke er bra..
Fikk meg legetime hvor jeg tok opp at jeg til tross for "normale verdier" fortsatt trodde at den dårlige forma mi skyldtes stoffskifte el. sviktende binyrer. Omsider har jeg nå fått henvisning til spesialist da legen til slutt innrømte at dette visste han ikke nok om til å finne ut av! Så nå går jeg her og VENTER...
Har forresten også stoffskiftesykdom i nærmeste slekt og har selv hatt opphovnet skjoldbruskkjertel.
Anbefaler deg å ta nye prøver av stoffskiftet ditt og kanskje også av binyrefunksjonen. Hvis legen sier at stoffskiftet ditt er helt fint, så sørg for å få tatt blodprøver av alt annet som kan gi liknende symptomer. Når andre årsaker er utelukket er det lettere å få henvisning til spesialist! Men kanskje har du en OK lege som finner ut av det, el. sender deg til spesialist uten å måtte gå den lange veien.
Lykke til!
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og i skikkelig dårlig form
Av Lenemor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-11-11, 16:02 -
Normale verdier, fortsatt dårlig form.
Av Evelina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 33Siste melding: 26-03-10, 23:28 -
Påvist hypotyreose etter å ha følt meg "rar" og i dårlig form i lang tid
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
Dårlig form, avvik i prøvesvar?
Av Hsn i forumet BlodprøverSvar: 15Siste melding: 17-08-07, 13:17 -
Dårlig form - urgh !
Av Leya i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 29-07-07, 11:38

Svar med sitat

Bokmerker