Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Dårlig form - urgh !

Heisann dere ! Nå er det en stund siden jeg har vært her og lagt inn innlegg, selv om jeg er her og leser titt og ofte

For 3,5 - 4 måneder siden ble jeg tatt av armour/levaxin behandlingen og satt på levaxin/liothyronin, noe jeg har gått på tidligere også for de som ikke vet det. Ã…rsaken til at jeg ble tatt av armour, var at insulin nivået mitt hadde blitt veldig høyt og stoffskifte prøvene hadde endret seg veldig, følte meg overdosert så det er ikke så rart prøvene var merkelige.
    Nå som jeg har gått på levaxin/liothyronin en stund har alle symptomene mine begynt å komme tilbake, tåkete hjerne, husker IKKE noe, alt går tregt, er trøtt, gråter for alt og er til tider veldig hard i magen til tross for at jeg har ulcerøs colitt og stort sett har diare.....
    Startet på en dosering med 10mg tabl liothyroning og 150mg levaxin, men når jeg sluttet på det sist var jeg oppe i 20mg og 200mg, ganske store doser med andre ord, men jeg følte meg helt fin. Har selv økt dosen min til 15mg lio og 175mg levaxin for ett par uker siden, men føler meg bare trøtt og sliten, ikke jobber jeg mer enn 4-5 timer pr dag heller pga foten min..
    Ankelen min som jeg datt og slo så fælt blir heller ikke veldig mye bedre og jeg skal nå til utredning på nevrologisk poliklinikk, men det er 52 ukers ventetid, så jeg skal prøve å benytte meg av fritt sykehus valg..

Nå er alt så ille at mannen min er like ved å flytte for han blir så frustrert av at jeg roter og tuller med alt :(

Blir helt frustrert av å ha det sånn, jeg som har vært i så fin form sååå lenge og lurer på om det er noen av dere som kan si noe om Aker sykehus og endokrinologene der, har lest her tidligere at alle der ikke er like "gode" og føler at Balderklinikken ikke er det beste for meg om dagen, mest fordi det er så dyrt..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du har skikkelige problemer da Leya :(
    Og det må du nok ha fagfolk for å ta tak i. Jeg syns jo du skulle prøve Aker siden det jo er hovedbasen og du ikke bor så veldig langt unna.
    Jeg har vært der før jeg begynte med Armour og ble godt undersøkt selv om jeg ikke ble noe bedre da. I det siste er det blitt store forandringer der.
    De kan jo finne noe mer å konkludere på hos deg og så de er jo flinke på diabetes der !
    http://www.aus.no/modules/module_123/pr ... ds=392a757

Iallfall er det nok lurt å ha en søknad der. Det er jo ikke til hinder for å søke behandling andre steder imellomtia.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Dette var trist å "høre" Leya. Du var jo et "forbilde" på hvor bra det kunne gå. Kan det tenkes at dosen din med Armour ble for høy, kunne du ha klart deg med en lavere dose?

Synd å høre om ankelen din også - og mannen din. Håper virkelig at tingene ordner seg for deg - om du ikke blir i superform, så i alle fall tålig bra slik at du kan fungere noenlunde.

Beste ønsker

PS - Ringte til Aker for ei stund siden for jeg var så utrolig dårlig, legen trodde jeg kunne ringe da jeg ba om henvisning... De ville ikke snakke om noe på telefonen, sa de måtte ha henvisning fra lege først. Får se om jeg orker ei gang...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

n'Finn; jeg skal få legen min til å sende en henvisning, så får jeg håpe det ikke tar så lang tid.. Iflg frittsykehusvalg.net, så er det ikke veldig lang ventetid.

Stina; Jeg har vært veldig "høyt" oppe fordi jeg har følt meg så bra, selv om jeg ikke alltid har hatt overskudd til alt jeg har hatt lyst til, så har jeg ihvertfall følt meg bra og hjernen og kroppen har fungert... Er litt der at jeg har lyst til å drite i hele insulinresistensen min og bestille Armour fra utlandet og prøve det igjen.., men jeg får jo gi ting en sjangse først..

Har vært hjemme i 3 måneder og på den dosen jeg brukte da, gikk jeg faktisk ned 6kg til tross for at jeg ikke var mest aktiv pga foten min og ikke gjorde jeg noe for å gå ned heller Det er først nå når jeg begynte så smått å jobbe igjen, jeg merker at ting går helt på lavgir, derfor økte jeg også dosene mine, får veldig vondt i muskler og sener med en gang dosen er for lav og det har jeg nå.. Jeg skal ta noen nye blodprøver i morra, så det blir spennende å se hvordan de er.

Det "beste" oppi det hele, er at jeg har fått komplikasjoner med foten min.. Tok leddbåndet i ankelen 2. påskedag (forstua leddbåndet og rifta det) og blir ikke veldig mye bedre. Går nå til behandling alt fra 3-5 dager i uka uten bedring. Foten er kjempehoven og enkelte dager fryktelig vond.. Tærne mine er "borte" og jeg kan ikke bevege på de og må noen ganger ta på de for å kjenne at de er der, jeg ble derfor sendt til MR av ryggen og det viser seg at jeg har en stor prolaps som ligger og presser på nervene, i tillegg så er det fare for at jeg får en stor prolaps rett over den jeg allerede har... :evil: Jeg har derfor blitt henvist til nevrologisk poliklinikk, med 52 ukers ventetid !!! :twisted: Hadde jeg hatt råd, så hadde jeg gått til privat sykehus og blitt undersøkt der.

Jeg skal også operere bort mandlene i løpet av høsten pga gjentatte halsbetennelser og forkjølelse. Pga stor/hoven skjoldbrukskjertel og veldig store mandler, så ligger de og presser på hverandre, så det blir veldig trangt i halsen og jeg snorker som ett saghøvleri Jeg blir nok ikke kvitt snorkinga mi, men den blir nok litt redusert og så vil jeg jo slippe å få alle disse halsbetennelsene mine håper jeg

Det ble veldig mye dette her, så takk for at du orker å ta deg tid til å lese

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

Leya. Jeg skal til privatpraktiserende nevrolog-betaler da 1300 kroner for timen-det er litt mye penger, men pga av helsen min og familien min må jeg bare bruke en privatpraktiserende lege. Vetetiden har vært 2 mnd inkl. ferie. Håper virkelig at du finner den hjelp som skal til .ikke mye kjekt å gå slik du gjør nå.
    En godbedringsklem fra meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Det var ikke så aller værst pris det syns jeg, men når jeg overhodet ikke har noe ekstra om dagen, så er det alt for mye. Kom på tanken på å spørre pappa om litt hjelp og det får jeg nok, men syns liksom jeg bør klare meg selv da....
    Skal til legen min til uka, så jeg får høre litt med han om hvor mye nevrologene på huset der tar i timen..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Stakkars deg, vennen

Det er visst ofte slik at når først noe går galt, så baller det på seg. Håper inderlig ting snart vil snu for deg.

Jeg mener at jeg leste ang Stevia at dette skulle ha gunstig innvirkning på blodsukkeret, evt ved diabetes/insulinresistens. Se her f.eks.:
    Stevia som medisin
    For personer som lider av diabetes, for lavt blodsukker, høyt blodtrykk, overvekt eller kronisk soppinfeksjon vil stevia være det ideelle søtningsmidlet. Det har alle de gode egenskapene til de andre søtningsmidlene, men ingen av de negative. Det kan hjelpe med å dekke søthungeren uten å forandre blodsukkerverdiene eller tilføre ekstra kilo til kroppsvekten.

De innfødt i Paraguay bruker tradisjonelt stevia-te til å regulere blodsukkeret. Avkok av stevia for diabetes er vanlig og lages vanligvis ved å koke eller trekke bladene i vann. Kliniske tester, sammen med erfaringer fra brukere, kan tyde på at stevia faktisk kan hjelpe til å normalisere blodsukkeret. Av den grunn blir urten, eller ekstrakt av den, i noen land anbefalt som en aktuell medisin for personer som lider av diabetes eller for lavt blodsukker. Nylige undersøkelser har vist at stevia kan øke glukose-toleransen samtidig som det reduserer blodsukkerverdiene. Det er antatt at det bare er forstyrrede blodsukkerverdier som responderer på stevia-terapi, mens normale nivåer ikke blir påvirket. Men hvis du har diabetes og bruker dette søtningsmidlet, bør du nok holde et øye med blodsukkerverdiene dine, slik at du eventuelt kan regulere bruken av medisin.
    http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler ... b/art1.htm

Her finner du masse på dansk også ;)
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=950
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Hmm, stevia te kanskje jeg skal prøve meg på Stina. Takk for info ! Skal sjekke det ut litt jeg

Lignende tråder

1. Bedre form, men varierende på tsh...
    Av gretal i forumet TSH
    Svar: 9
    Siste melding: 29-06-08, 15:30
  2. Dårlig form, avvik i prøvesvar?
    Av Hsn i forumet Blodprøver
    Svar: 15
    Siste melding: 17-08-07, 13:17
  3. ELENDIG FORM
    Av pusur i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 26-04-07, 21:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn