Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Threaded View
-
24-01-12, 22:42 #18
Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
Det ser ud til, at denne nedtur er ikke andet, end "Florinef-abstinenser"....
Enhver, der stopper pludselig med Florinef (Fludrocortisone) vil blive "væltet".... Det er faktisk ikke for smart, at afbryde behandlingen med Florinef, uden udtrapning. Det mener jeg, står skrevet adskillige steder her på forummet. Når man går i gang med Florinef eller Hydrocortison, er det noget af det vigtigste - altid at have en ekstra reserve så når en pakke Florinef påbegyndes - skal man altid have en anden pakke allerede liggende i reserve, og en tredje pakke bestilt. Man må aldrig løbe tør for Florinef!
Nogle af symptomer på et pludseligt ophør med Florinef er bl.a. appetitløshed, urolig mave herunder evt. opkastninger, døsighed, forvirring, depression, hovedpine, feber, led-og muskelsmerter, evt. skællende hud, evt. vægttab. I udlandet anbefaler man en hurtig lægehjælp ved disse symptomer.
Ved ikke om du er fortsat uden Florinef, men hvis du er - må du hellere finde ud af, i en fart at få recepten på Hydrocortison Nycomed til et hvilket som helst dansk apotek, og så trappe op igen, for senere at trappe ud, denne gang over længere tid. Lige nu er der ikke noget vigtigere. Ellers kan det ske, at denne "nedtur" kommer til at vare længe, ud over chokeffekten det pludselige ophør har på dine binyrer.... hvilket faktisk er værre end de symptomer du oplever nu. Man må ikke hoppe ud og ind af Florinef/Hydrocortison som vinden blæser, uden ordentligt at trappe og, og så at trappe ned igen.
Når du så er "på plads" igen, glem ikke 1 (eller 2) daglige tabletter af Kaleorid (Florinef/Hydrocortison udvasker kalium fra kroppen) og dobl op D3-vitaminet (Florinef/Hydrocortison hæmmer processing af D-vitamin i kroppen), så bliver du bedre igen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 93Siste melding: 20-03-10, 09:03 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
snart lavt stoffskifte
Av tone i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 26-08-05, 15:31

Svar med sitat
Bokmerker