Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
18-10-09, 20:42 #1
Lavt stoffskifte siden 2003
Eg merka det på at eg klødde!
Heile døgnet, klødde meg til blods. Måtte testa for all verdens allergier og slikt, men det fortsatte og klø. Lite søvn på nettene, og trøtt og slakk om dagene. Helt til legen fant ut at det var hypothyreose. Men hadde en DÅRLIG lege, som ikkje sjekka nåke meir.
Bytta fastlege og fant då ut at eg hadde hatt lavt stoffskifte siden 2003. Målt i 2003 og 2004, begge ganger for lavt. Eg hadde også for lavt jernnivå. I tillegg fant legen ut at eg hadde for høgt kolesterol, og på toppen av alt fant han ein klump på halsen min. Den fekk eg sjekka ut for 4 dager siden på ultralyd. Fikk beskjed om at det var ein form for knutestruma, men dei ville ikkje kalla det struma, så då kalte dei det ein cycte. Den var 2x3 cm stor. Så nå venter eg på prøvesvarene fra den. Dei tok ein nålebiopsi, der dei stakk 6 gonger. Håpe svaret e positivt, men HATER og leve i uvisse!
Er kjempeglad for at eg skifta fastlege, sånn at eg fekk den oppfølgingen eg trenge. Me som pasienter har krav på og få den oppfølgingen som me trenge!
Hadde 32 forskjellige leger fra 1989-2009! Og då e det ikkje masse sammenheng!
Måtte bare få dette av brystet! Har gnaget lenge. Og nå er eg kjempenervær for prøvesvarene. Er ikkje enkelt og forklare for utenforstående hvordan en har det, for en blir fort oppfattet som sytete. Det er ikke noe som ses på utsiden, og da tror ikke folk på en!
-
19-10-09, 13:03 #2
Sv: Lavt stoffskifte siden 2003
Huffja.
Du har vært igjennom systemet skjønner jeg.....
Det er dessverre slik alt for mange opplever - det er bare å lete på forumet her.
Og hva man skal gjøre med det ?
Jeg syns det er skammelig at man opplever slikt idag !
For dette bunner jo ofte i at leger ikke har fulgt med i tiden.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-10-09, 07:17 #3
Huff, såg at det var mange skrivefeil i det forrige innlegget
Gikk litt fort i svingen 
Blir spennende nå framover. Veldig greit at det finnes et forum der en kan utveksle erfaringer.
Eg lure på om det finnes fleire som har fått mange medisinske følger av feil behandling av stoffskifte?
-
20-10-09, 10:59 #4
Vi er godt vant med skrivefeil her Anee - så bare skriv med verdens beste samvittighet du.
Det har noe med ko-ordinering av fingre tror jeg.
Har problemer med dobbelt-trykk som feks til dobbeltkonsonanter.
Feks. ikke blir ikek - og jeg retter nesten mer enn jeg skriver.....
Det er nok flere som får et annet liv enn det man har tenkt seg.
Ikke bare helsemessige endringer dette fører med seg - det er vel særlig i arbeidslivet men merker de føreste vansker. En henger ikke med i et stadig mer krevende liv på jobben uten at det går ut over livet ellers.
Mange merker endringer i sosiale forhold, og ikke minst i det økonimiske.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-10-09, 11:29 #5
Det er ikke så farlig med skrivefeil!
http://www.businessballs.com/scrambledwords.htm
Nederst på siden vises det til en artig funksjon:
Hnerejn ftårsor asltå slev om bsetonakve har btytet pslas.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
24-10-09, 20:22 #6
Hei igjen!
Bare en liten oppdatering om min tilstand.
Etter og ha vært på undersøkelser av klumpen som jeg har på halsen, har legene funnet ut at den ikke var helt trygg. Dvs at det var noen av cellene som var like på kreftceller.
Så nå blir det operasjon så fort som mulig. Det har vært en veldig surrealistisk uke etter at jeg fikk dette svaret. Det finnes så mange flere spørsmål enn svar!
Men i og med at legene vil fjerne denne klumpen, så er det jo litt betryggende at den skal bort!
Det er helt utrolig hvor fort en går fra og være på toppen av verden og til en ligger på bunn igjen! Ikke noe kjekt!
Men det gjelder og se positivt på fremtiden. Dette SKAL jeg komme meg fint gjennom!
Er det noen som har vært gjennom denne operasjonen? Hvor lenge bør en rekne med og være sykemeldt?
-
24-10-09, 20:38 #7
Mange tak for opdateringen. Man tænker jo af og til på, hvordan det går med de andre.
Det lyder som om lægerne mener der er celleforandringer, hvilket dog ikke er kræft (endnu). Har du slet ikke mulighed for at indhente en second opinion? Det var netop second opinion der har "reddet" mig fra fjernelse af endetarmen, hvor lægerne også har fundet "celleforandringer". Men det slap jeg for takket være second opinion hos andre læger, på et andet hospital.
Når du skriver "klumpen" - mener du at lægerne vil operere "klumpen" væk, eller operere hele skjoldbruskkirtlen væk? Har du fået mere præcise oplysninger end "klumpen"? Hvis ikke, synes jeg at du burde forlange bedre information inden du lægger dig under kniven.
Lægerne har (desværre) en forsimplet holdning til bevarelse af skjoldbruskkirtler, da de (som så mange andre) mener, at så længe man har boksen med Levaxin, behøver man ingen skjoldbruskkirtel. En generelt meget uvidende holdning hos læger, mener jeg.
Uanset hvad det bliver til, held og lykke til med hvad du end gør og beslutter.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-10-09, 20:50 #8
"klumpen" har jeg fått beskjed om er en cyste. Det var mye godartet, men det var noe av cellestrukturen som kunne samsvare med noe ondartet. Det er bare selve cysten som skal fjernes. Deretter skal den analyseres, og dersom det viser seg at den er ondartet, skal de gå inn igjen og fjerne hele skjoldbrukskjertelen. Jeg syntes egentlig det er helt greit at de fjerner cysten, for den vokser så fort at det kan ses fra utsiden. Det er også plagsomt når jeg skal sove, for da ligger den og "presser" mot luftrøret mitt, og det fører igjen til at jeg blir noe kvalm. Men er jo selvsagt nervøs for inngrepet... Syntes ikke det er noe kjekt når det skjer ting som jeg selv ikke har kontroll på...
Men har som sagt tidligere fått en utrolig flink fastlege som følger meg tett!
-
02-11-09, 09:01 #9
Nå skal jeg til samtale med kirurgen i morgen. Fikk time etter mye mas. Føler deg ikke så høy i hatten når du ringer dag etter dag for å få en time, men når sykehuset ikke behandler henvisningen uten mas, så er det jo det som må til. Etter 4 dager med ringing, fikk jeg omsider en itme, og den ble sendt med A post hjem til meg, samt at sykehuset ringte meg op igjen. Timen kom kom kjapt, og i brevet hadde de fått med at jeg var blitt en såkallet prioriteringspasient. Dette var jo litt betryggende, for da har jeg jo loven på min side når det gjelder behandlingstid, men samtidig var det litt skummelt. Nå skjer det liksom noe.....
Håper samtalen i morgen går greit, og at jeg får vite litt tider og slikt for operasjon. Men tror nok det blir enda mer venting etter dette besøket også....
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30
Svar med sitat

Bokmerker