Side 5 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 78
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden

Hei!

Det var trist å lese at du har hatt et tilbakefall. Jeg har opplevd noe lignende et par ganger, formen raser sammen på bare noen få dager.

Har du snakket med legen din? Vi bruker samme lege. Han er jo svært opptatt av mage, sopp, parasitter, lekk tarm etc. Ihvertfall i mitt tilfelle.... Jeg har i likhet med deg ikke mulighet til å trene. Hvis jeg tolker legen rett, mener han vel langt på veg at det er magens feil. Jeg har fortsatt en stor jobb å gjøre mht mage. Har fortsatt sopp og mye gammelt belegg i tarmen som forurenser kroppen. Det kan jo tenkes at så lenge magen ikke fungerer, at den belaster kroppen, vil vi ikke oppnå 100% form og være sårbare for tilbakefall etc.? Jeg driver på med tarmskyllinger, soppkur etc igjen. (Håper det hjelper...). Hva har legen sagt om din mage? Behandler du magen din nå?

Uansett håper jeg du får det bedre igjen snart!

Lykke til med den nye kjæresten

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Det ser ud til, at denne nedtur er ikke andet, end "Florinef-abstinenser"....

Sitat Opprinnelig skrevet av Prinsessen Vis post
    Efter at jeg kom ordenligt igang med florinef og 7 keto og at Erfa dosis blev sat op fra 165 til 180 mg, synes jeg for første gang i lang tid at kunne mærke en lille fremgang og jeg havde en rigtig god december, jul og nytår. Fysisk aktivitet var dog stadig helt umuligt under hele perioden.

Men men men... Efter at ha løbet tør for florinef i 4 dage og en tur på skøjtebanen med arbejdet(første gang i mit liv jeg havde et par skøjter på), oplever jeg nu kæmpe crash!! Ekstrem træthed, mathed, svimmelhed, hovedpine og tristhed Synes det er skræmmende at der ikke skal mere til at vælte mig...
    Enhver, der stopper pludselig med Florinef (Fludrocortisone) vil blive "væltet".... Det er faktisk ikke for smart, at afbryde behandlingen med Florinef, uden udtrapning. Det mener jeg, står skrevet adskillige steder her på forummet. Når man går i gang med Florinef eller Hydrocortison, er det noget af det vigtigste - altid at have en ekstra reserve så når en pakke Florinef påbegyndes - skal man altid have en anden pakke allerede liggende i reserve, og en tredje pakke bestilt. Man må aldrig løbe tør for Florinef!

Nogle af symptomer på et pludseligt ophør med Florinef er bl.a. appetitløshed, urolig mave herunder evt. opkastninger, døsighed, forvirring, depression, hovedpine, feber, led-og muskelsmerter, evt. skællende hud, evt. vægttab. I udlandet anbefaler man en hurtig lægehjælp ved disse symptomer.

Ved ikke om du er fortsat uden Florinef, men hvis du er - må du hellere finde ud af, i en fart at få recepten på Hydrocortison Nycomed til et hvilket som helst dansk apotek, og så trappe op igen, for senere at trappe ud, denne gang over længere tid. Lige nu er der ikke noget vigtigere. Ellers kan det ske, at denne "nedtur" kommer til at vare længe, ud over chokeffekten det pludselige ophør har på dine binyrer.... hvilket faktisk er værre end de symptomer du oplever nu. Man må ikke hoppe ud og ind af Florinef/Hydrocortison som vinden blæser, uden ordentligt at trappe og, og så at trappe ned igen.

Når du så er "på plads" igen, glem ikke 1 (eller 2) daglige tabletter af Kaleorid (Florinef/Hydrocortison udvasker kalium fra kroppen) og dobl op D3-vitaminet (Florinef/Hydrocortison hæmmer processing af D-vitamin i kroppen), så bliver du bedre igen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    80

Kære Rufus. Tusind tak for svar

Jo jeg behandler maven... Men jeg har jo været på candida kur i 4-5 år snart og det er som om jeg ikke kan komme af med det Jeg har fornylig fået taget en afføringstest og det eneste den viste var at jeg var inficeret med mavesårs-bakterien helicobacter pylori. Den er nu behandlet og forhåbentlig væk.
    Jeg har måtte stoppe med tarmskylninger, da det er ret så smertefuldt for mig og behandleren mener at jeg måske har en lille forsnævring eller andet, der gør at jeg får så ondt...

Dag S siger også til mig: the problem is in your gut!! Jeg er snart meget træt af det og tror måske jeg vil ha candida overvækst resten af mit liv... Lige nu har jeg i hvertfald meget svært ved at se mig selv ud af det her og jeg er virkelig trist over det for tiden
    Jeg har jo også utrolig mange intolerancer og spiser de samme få fødevarer hver dag. Jeg er endda begyndt at drømme om alt det mad jeg ikke må spise, og føler ingen glæde ved mad mere, da jeg spiser det samme hele tiden..

Og "manden" er ikke min kæreste endnu, men var nok blevet det hvis ikke jeg døjede med denne sygdom. Men jeg er så træt og libido er væk og jeg synes ikke det er et godt grundlag at starte et forhold på, selvom jeg meget gerne ville. Synes min fremtid ser sort ud lige nu og begynder at tvivle på bedring

Kære Anisa. Tusind tak for dit svar

Tro mig, det var heller ikke med min gode vilje at både jeg og apoteket løb tør for florinef! Jeg er startet igen med en kvart tablet og trapper op derfra...
    Vidste ikke det med kalium, tak for tippet

Har for nylig læst flere steder, at man ikke kan komme candida til livs så længe man indtager fedt. Noget med at fedtet i blodet holder på "sukkeret"(fra grønsager og andet) og derved fodrer candida. Det er en forholdsvis ny teori. Prøv at søge på rawfood og candida så finder man noget om det.
    Er der nogle af jer der har hørt om det?
    Jeg har altid kun kendt til det modsatte, godt med fedt og protein til at bekæmpe candida...

Prinsessen har brug for håb

Varme kram fra et koldt dk
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    54
    Meldinger
    194

Kanskje det kan være lurt å få tatt en undersøkelse av tarmen? Bakgrunnen for at man blir anbefalt å tarmskyllinger ved bekjempelse av candida er at soppen visstnok kan sitte mellom tarmveggen og gammelt forsteinet belegg som sitter festet til tarmveggen. Ved riktig skylling blir belegget borte og soppmedisinen kommer til soppen. Hvis du da i tiillegg kanskje har innsneveringer i tarmen kan jo soppen sitte her, samt vanskeliggjøre skylling. Jeg har tatt 13 skyllinger og det har ikke vært vondt og det skal det jo ikke være. Har legen din noen forslag?

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    80

Har selv tænkt det samme Dennis. Det kræver bare lige lidt mod, for jeg har hørt at sådan en undersøgelse er en hård omgang...
    Har de 13 skylninger hjulpet dig så?

Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    54
    Meldinger
    194

Ja føler skyllinger kombinert med soppmedisin og 3-4 mnd diett uten gluten, melkeprodukter, gjær og sukker har hjulpet mye på magen. Hadde ofte magesmerter og oppblåst mage tidligere. Har sjelden magesmerter lenger. Fortsatt litt oppblåst i magen innimellom men mye mindre enn før. Kan nå spise en bolle uten å få smerter i magen. Dog inntak av sukker og raske karbohydrater i mer enn små mengder kan gi treg mage som igjen kan gi luft i magen. Så alt med måte:-) Vil også tillegge at jeg også i denne perioden har fått behandlet stoffskifte som igjen har effekt på treg mage. Så det kan jo hende effekten på magen kommer av flere ting:-) Skjønner din skepsis til den undersøkelsen. Kanskje det er mulig å få noe form for narkose:-) Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    80

Standard Brug for hjælp

Hej med jer

Har her den seneste tid oplevet træthed/mathed, og uro i kroppen, samt let hjertebanken nogle gange. Synes tit at symptomerne på for høj og for lav dose er de samme, så det er meget svært at skelne
    Kan se af et af stofskiftetallene er lidt forhøjet, kan det være derfor?

Jeg tager 155 mg Erfa

Mine resultater ser sådan ud:

D- vitamin 118 (60-160)
    P-Trijodthyronin 2.99 (1.2-2.8)
    P-Thyroxin, frit 17 (10-26)
    P-ferritin 135 (12-300)
    P-cobalaminer 642 (150-800)

Håber i kan hjælpe

Ha en dejlig dag

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    80

Standard Sv: Brug for hjælp

Hmm... Slet ingen der kan hjælpe?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Brug for hjælp

Hej med jer

Har her den seneste tid oplevet træthed/mathed, og uro i kroppen, samt let hjertebanken nogle gange. Synes tit at symptomerne på for høj og for lav dose er de samme, så det er meget svært at skelne
    Kan se af et af stofskiftetallene er lidt forhøjet, kan det være derfor?

Jeg tager 155 mg Erfa

Mine resultater ser sådan ud:

D- vitamin 118 (60-160)
    P-Trijodthyronin 2.99 (1.2-2.8)
    P-Thyroxin, frit 17 (10-26)
    P-ferritin 135 (12-300)
    P-cobalaminer 642 (150-800)

Håber i kan hjælpe

Ha en dejlig dag
    Hmm... Slet ingen der kan hjælpe?
    Hej Princessen Norges nasjonaldag (svarer til dansk Grundlovsdag) var fejret i går, og i Norge fejres og festes i denne anledning, meget mere end tilsvarende i Danmark. Der er nok mange, der hviler ud i dag, tillige med at vi går ind i "forum-agurketid-sæsonen" som hvert år, hvor der ikke er så mange der bruger tid ved computere... men hellere er ude og nyder solen.

Jeg kan kun sige, at min "metode" under stabilisering af Thyroid i sin tid var, at ved periodisk reaktion som din, har jeg blot sprunget en dag over med Thyroid og dette alene kunne lægge låg på symptomerne som-om-overdosering. Jeg kender flere, der på regulær basis springer en dose over en gang om ugen eller en gang hver 14. dag, og trives fint med denne "metode". Desuden er vi nu gået ind i sommertid, hvor behovet for T-hormoner er lavere end om vinteren og det plejer at nytte med at reducere dosen ned til f.eks. 2 grain. Man kan evt. overveje at teste en "sommerdosering" og se hvordan det går. Søg på forummet "vinterdose" og "sommerdose" og se hvad der skrives om det...

Ellers ser dit FT3 og FT4 proportionelt korrekt i forhold til at det er Thyroid du er i behandling med. FT3 må gerne være pænt høj mens FT4 må gerne være lavere, end hvis du var i behandling med syntetisk T4 alone. Det er normalt for Thyroid, at FT4 ligger nogenlunde lavt og FT3 ligger nogenlunde højt.

Selv om den nedre ref.tal er på 12, er dit ferritin alligevel ikke højt nok, og dette alene kan bidrage til noget af den "hjerte-oplevelse" du mærker af og til. Problemet er, at ferritin kan som regel ikke hæves effektivt, uanset at man får tilskud af jern, såfremt man har jodmangel i en eller anden grad. Jod kan man ej heller optage godt nok hvis ens selen ligger for lavt, selv hvis det ikke er decideret selenmangel. Alligevel kan der være brug for mere selen, for at kunne optage mere jod, så også optag af jern bliver bedre. Det er forunderligt hvor tingene ofte hænger sammen....

Du kan evt. prøve helt at cutte alle flerumættede planteolier fra din kost (også de "skjulte" som f.eks. i Kærgården) i en uge eller helst to, og se om du ikke får det bedre... Der er komponenter i flerumættede planteolier, der "afmonterer" jod fra de bio-forbindelser jod knytter i kroppen, og så skylles jod ud. Når folk så får foretaget måling af jod i døgnurin, vil denne "kunstige" udskyllning af jod forfalske resultatet af prøven, fordi jod-status i kroppen måles ved målingen af den mængde af jod som kroppen udskiller, og da jod (foruden skjoldbruskkirtlen) er til stede i flere af kroppens væv, herunder i alle hormonreceptorer for alle hormoner i kroppen, kan det faktisk forringe den totale omsætning af hormoner i kroppen, og give en række af symptomer udover de thyreoidea-relaterede, herunder medvirkende til den "rådne" jernoptag, der er så karakteristisk for folk med hypothyreose..

Håber du får ro igen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    80

Standard Sv: Brug for hjælp

Anisa, du er simpelthen en knag

Jeg tager normalt 160 mg Erfa, og plejer egentlig også at sætte det ned om sommeren, har bare ikke tænkt over det denne gang og heller ikke mærket noget til det før nu.
    Tror jeg sænker dosis 30 mg, og hvis det ikke hjælper, prøver jeg din metode med at springe en dag over. Gør du stadig det?
    Vidste slet ikke man kunne gøre sådan. Troede det lavede alt for meget ravage i systemet sådan at springe dosis over i ny og næ..

Tager både jern og selen, og det vil jeg så fortsætte med

Danske tak fra mig til dig

Side 5 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  2. Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
    Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 93
    Siste melding: 20-03-10, 09:03
  3. Lavt stoffskifte siden 2003
    Av Anee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-11-09, 09:01
  4. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 21:08
  5. snart lavt stoffskifte
    Av tone i forumet Graves sykdom