Sitat Opprinnelig skrevet av Prinsessen Vis post
Jeg blev sat på 0,1 florinef og startede ret på og fik det forfærdeligt!! Efter et par dage trappede jeg ned til en kvart tablet og blev bedre, men stadig meget svimmel og træt og efter 4 uger stoppede jeg, skulle nok ha holdt ud...
Efter opstart m 7 keto, er min form også nedadgående. Jeg er meget træt og ør i hovedet :(
Ja, det var synd du reagerte slik på Florinef. Du burde vel ha forsøkt litt til, men samtidig kan jeg godt skjønne at du gav opp. Jeg var jo inne på samme tanke selv. Det er tydeligvis stor forskjell hvordan mennesker tolererer Florinef. Mener å huske at Herthoge bruker fludrokortison, men at han bare bruker det på dager der han må stå mye. Det høres ut som en bruk som er helt fjern for meg som brukte lang tid på tilvenning... (Men da Florinef omsider virket, var det til veldig stor hjelp!)

Hver gang jeg hører om stoffskiftepasienter som får en nedtur på denne tiden av året, tenker jeg at kanskje vedkommende trenger mer stoffskiftehormon (vinterdose) eller at D-vitaminstatusen er lav. Kan det gjelde for deg, tror du?

Rufus