Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin

og det etter kun 1 mnd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

veide meg i dag og jeg begynnte å grine

resten av dagen er i allefall helt øderlagt, skjønner ikke at det kan være mulig, falt helt ned i kjelleren igjen, ikke en dritt som hjelper.
    virker ikke som levaxin hjelper særlig på meg, jeg har dager innimellom med mer energi, da særlig i forbindelse med opptrapping av dosering, men for uten det merker jeg ikke særlig mye forskjell.
    Men hva skal jeg gjøre??? ligger på 125 mg pr dag.

Kan det være noe annet som feller meg? tjukkas syndromet eller sånn?!?
    Har slitt med vekta hele livet, aldri skal jeg få lov til å være tynn, klarer jeg å gå ned noen kilo, så gjett om kroppen hevner seg og smeller på de igjen etterhvert med enda noen fler i følge.
    Jeg orker ikke være fet lenger, orker ikke være lat lenger, snart så gir jeg opp alt, bare legge seg i senga å sovne å håpe jeg aldri våkner igjen.

Det er litt å ta i , men jeg blir så deppa bare....

ja, ja, det var syt i fra meg.....
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin

Kære tcelinet

Jeg vil foreslå, at du cutter brød, pasta og sukker helt ud af dit kosthold i 2-3 måneder, og at du øger betydeligt protein og fedtstof (kokosolie) til alle dagens måltider, i samme periode. Bare for at teste til at begynde med, men jeg tror at du vil blive så fornøjet, at du fortsætter...

Læs gerne om "kemien" bag "ondartet" overvægt ved hypothyreose i denne tråd og lær dig op i den mantra, der har hjulpet mig (og andre) meget mht. omstilling af spisevaner: "rigtigt nok og længe nok". Jeg vil fraråde på det stærkeste, at du forsøger at betvinge din vægt ved lavkalorie-kosthold. At tælle kalorier vil kun gøre det hele værre. Meget værre.

Det er ikke håbløst og chancerne er gode, tcelinet, hvis du målretter dit kosthold og fastholder det...

"rigtigt nok og længe nok"

Læs også hvad Lillepus skriver i sin tråd her.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Føler så inderlig med deg i din frustrasjon.

Vil bare understreke at Anisa har rett (been there, done that). Gikk ned 17 kg for noen år siden og var veldig fonøyd. Vekttapet holdt seg fint inntil for et par år siden når binyrene sviktet meg. Nå går jeg ikke på vekta (har ikke vært der siden i fjor høst). Blir bare deppa av det. Men skal man endre kosten med hypothyreose må det gjøres riktig. Riktig kosthold og trening er det eneste jeg har erfaring med at funker ihvertfall. Og er man i en dårlig periode så klarer ihvertfall ikke jeg å trene og da er det viktig å gjøre de rette grep med kostholdet så man ikke går på en ny smell.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Hei, forstår hvordan du har det. De første 8 ukene jeg var på Levaxin gikk jeg opp 10 kg. Man tror at når man får medisiner så skal det bli bedre ikke verre. Hos meg stabiliserte det seg da. Jeg økte da også dosen. Jeg gikk ikke ned noe igjen, men gikk heller opp ett par kg de neste månedene. Men nå har jeg endelig begynt og miste vekta igjen. Hos meg var det kombinasjonsbehandling som har hjulpet. Altså å få Liothyronin (T3 i tillegg).

Hos meg var en del av vekta væske. Jeg hadde tjukke stive fingre. Etter kombinasjonsbehandling er det ikke sånn lenger. Har du fått væske i kroppen etter oppstart?

Jeg vil fortelle deg min erfaring slik at du kan se at selv om det ser dårlig ut i oppstart, så kan det gå seg til.

Håper du føler deg litt bedre, og at ting vil bli bedre for deg etterhvert.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

takk for svar.....

godt å kunne komme inn hit å blåse ut litt frustrasjon innimellom!

og takk for linkene, var faktisk veldig inter om rt3.... kan forklare en del!

og ang væske i kroppen, så kan det kjennes som om jeg har fått litt stivere fingrer, kjennes litt sånn ut, men rundt håndleddene og føttene osv så er jeg blitt "tynnere"...
    Jeg fatter liksom ikke at jeg fortsatt passer buksene mine jeg da selvom jeg har gått opp 7 kg!!.... lurer på om vekta er feil jeg alså..., he, he, for i cm rundt livet så har jeg gått ut 1-2 cm bare...så et par kilo har jeg nok gått opp!....

for i går etter jeg hadde veid meg, og fortalt mannen min at jeg veide så mye, sa han det kan ikke stemme, hvor er det de kg er henn da? sier han, så gikk han å veide seg før vi skulle legge oss, og han hadde også gått opp 7 kg, men kun på 5 dager!!!! ( og man ser han ikke har gått opp 7 kg!!!!!)så tror kanskje vekta er litt øderlagt ;P (må nemlig trampe på den for at den skal "komme")

så jeg håper heller det, he, he.... men kjempe fin lesing om kokosolje og lavkalori... jeg spiser ikke mye brød o.l til daglig heller, men kan nok pøse på litt mer fett ja

Takk for råd og trøst dere herlige damer
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Lignende tråder

1. Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
    Av Prinsessen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 77
    Siste melding: 11-02-14, 16:13
  2. Svar: 23
    Siste melding: 14-10-11, 00:40
  3. Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
    Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 93
    Siste melding: 20-03-10, 09:03
  4. Oppstart på Levaxin
    Av mohaienne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 29
    Siste melding: 07-06-07, 09:27
  5. AAAAAARRRRG. Nå har jeg gått på slankekur i snart ett år, og
    Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 30
    Siste melding: 27-02-07, 10:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine