Sitat Opprinnelig skrevet av TheaK Vis post
Oj, er bær også goitrogene? Det har jeg ikke tenkt over... Ups. Du sa du passer på å ha antihistaminer tilgjengelig: Er det dét som skjer, at man får en allergisk reaksjon? Jeg trodde matvarene "bare" var strumafremkallende, jeg.

Jeg blir så forvirra av å skulle sette meg inn i et så stort tema med den dårlige hukommelsen og konsentrasjonsevnen jeg har nå! Men tusen takk for infoen, da kan jeg jo spise brokkoli, da!

Ja, Starr mener at når man er hypo kan beinstrukturen bli tykkere enn normalt, men med svakere infrastruktur. Når man begynner med grise-tyroid blir beinbygningen tynnere, men sterkere.
Nå ja ... nu er det altså ikke kun dig, der er forvirret ... jeg er det også og blander tingene sammen. Ja, at en fødevare er goitrogen betyder 'bare', at den er strumafremkaldende + sænker stofskiftet. Men jeg mærker mit immunforsvar rejse børster ind imellem over for noget, jeg har spist, og det kan være voldsomt. Men der er det så, jeg mistænker visse sammenfald mellem de goitrogene fødevarer og så det, mit immunforsvar går amok over. Jordbær, for eksempel.

Jeg har godt nok ellers altid haft det fint med rå jordbær, men de sidste, jeg spiste i sæsonen 2010 gav mig en grim overraskelse. Blev brændende varm i hovedet - lidt 'i striber' som om, det fulgte bestemte baner, måske nerver - og fik en stram fornemmelse rundt om hovedet og halsen. Mistænkte omgående immunforsvaret og skyndte mig at tage en Mildin, og så blev det ret hurtigt bedre. Men en meget voldsom og skræmmende oplevelse, må jeg sige.

Derudover: Tak for opklaring om det med knoglerne!

Nielsigne