Viser søkeresultater 1 til 10 av 81
Tråd: Kanskje har jeg ME?
Threaded View
-
26-01-11, 09:45 #21
Sv: Kanskje har jeg ME?
Jeg har sett på noen klipp fra nrk-programmet puls angående ME. Den ene, som var med i ME-dokumentaren "gjør meg frisk"(som ligger is sin helhet på nett-tv for den som vil kikke.
) fikk inn en lege fra Belgia som fant ut at hun hadde en betennelse i lungene, noe som var mulig å behandle!
En annen hadde borreliainfeksjon(flåttbitt), fikk ME-diagnose, men etter å ha kjempet lenge for at det var borrelia det var tok hun på eget insiativ utvidet testing for dette; Disse testene plukket opp borreliainfeksjon!
Blir egentlig ganske provosert. Tenk at mange går rundt med sykdommer som kan behandles, så blir de satt i båsen ME fordi legene ikke gidder å ta flere prøver. :(
Ja jeg får prøve i morgen å få noen tester, jeg vet jo egentlig ikke hva spesialisten utelukket med prøvene sine. Som sagt, de eneste typer tester jeg har tatt er sykkeltest og blodprøver. Noe i meg sier at ikke alt kan plukket opp med disse? Slik som f.eks binyreproblemer som har ganske like symptomer?
Og tips til lege fikk jeg på et norsk ME-forum.
Jeg hører leger nermest har bestemt seg for sin diagnose før pasienten setter seg i stolen. Som sagt ovenfor ville jeg gjerne tatt flere tester, og fått innsyn i hva som er blitt utelukket. Kanskje fastlegen min vet dette. Jeg vet ikke hvordan kommunikasjon mellom fastlege og spesialist fungerer.
Det han gjorde på legekontoret var å spørre meg om symptomer og om det var noen sykdmmer i familien.
Jeg skrev om min opplevelse med ekg-test på me-forumet. les her.
Lignende tråder
-
Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?
Av Sonja Midtlien i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 15-07-10, 06:51 -
Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 9Siste melding: 06-05-10, 22:25 -
Funnet kul - kanskje opereres!
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 16-04-09, 12:41 -
Kanskje bokplaner om overvekt
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 17Siste melding: 05-05-06, 17:41

Veldig ille å gå rundt med en ME diagnose som er feil, der symptomene kanskje skyldes en annen sykdom det går ann å behandle. Man har kun ett liv så vidt jeg vet (*provosert over evt. ivrige ME diagnostisører*). Men har man ME så har man ME, og man må få lov til å ha det.
Svar med sitat

Bokmerker