Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
Jeg gjorde de samme testene, og fikk også diagnosen ME der. Jeg ble seriøst skuffa der. Jeg dro ditt og håpet på en utredning videre for stoffskifte, men følte at han omtrent satte diagnosen før jeg kom inn døra.
Ikke for å hive bensin på bålet. Men dette er min opplevelse også. Nå har jeg riktignok ikke fått ME-diagnose av legen der, men jeg har vært på konsultasjon og rakk nesten ikke sette meg før han vinklet meg inn på ME. Jeg ble henvist pga lavt stoffskifte, da t-F4 var på 10. Han kunne garantere at jeg ikke hadde lavt stoffskifte. Det jeg ble mest fustrert over var at han ikke engang stilte meg spørsmål i forhold til lavt stoffskifte, men han var veldig intr. i hvordan jeg restituerte meg og om min slitenhet. Jeg ble satt opp på ny time til EKG (sykkeltest), men ble (heldigvis?) syk da jeg skulle gjennomføre denne, så kunne ikke dra på legetimen. Avtalen var at jeg skulle ringe tilbake når jeg hadde blitt frisk, men jeg har ikke giddet og avtale noen ny time ennå....

Kort spørsmål:
Hvordan fungerte EKG-testen? Og hvilke svar skulle hentyde til at det kunne være en ME-diagnose?