Viser søkeresultater 1 til 10 av 226

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Operert for graves -94

Sitat Opprinnelig skrevet av pusur Vis post
    Øyeplagene er blitt verre det siste året,har vært hos øyespesialist tidligere fikk da kortisondråper på bakgrunn av verk bak øynene, og at æ har skifta farve på det høyre øye(me and david bowie)
    de sier bare få kontroll på stoffskiftet ditt
    Høres riktig ut.

På meg høres det rett og slett ut som du fremdeles har Graves-symptomer. På tross av verdiene. Om du klarer å få noen lege med på å utforske den hypotesen da...

Jeg tror du må forberede deg på å stå kraftig på for å finne noen som forstår noe av dette.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Høres riktig ut.

På meg høres det rett og slett ut som du fremdeles har Graves-symptomer. På tross av verdiene. Om du klarer å få noen lege med på å utforske den hypotesen da...

Jeg tror du må forberede deg på å stå kraftig på for å finne noen som forstår noe av dette.
    Har tatt noen hormonprøver som var lave men innenfor ref, endo ville ikke gjøre mer,men det er vel fritt fram og bestille time til mr,finner de noe der så e jo saken klar....men derimot.....

skal se på hormonsvarene sammen med fastlegen så får vi se

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Det gode er at det IKKE høres ut som at du har mistet stå-på-motet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Heia Pusur
    Hvis du overlevde kulda på tirsdag så beviser det at ukrutt ikke forgår så lætt;o) Fra spøk til alvor så ser jeg en viss mulighet for binyreproblematikk. Stress, hjertebank, skjelvinger er veldig kjent for meg. Nå vet jeg at du er utredet for binyrer og hypofyse på UNN og at alt angivelig er normalt. Men det er jeg også...likevel klarer ingen å forklare hvorfor jeg har hatt så god effekt av HC. Så løsningen er kanskje noen private som tenker mer helhetsmedisinsk?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Heia Pusur
    Hvis du overlevde kulda på tirsdag så beviser det at ukrutt ikke forgår så lætt;o)
    Fra spøk til alvor så ser jeg en viss mulighet for binyreproblematikk. Stress, hjertebank, skjelvinger er veldig kjent for meg. Nå vet jeg at du er utredet for binyrer og hypofyse på UNN og at alt angivelig er normalt. Men det er jeg også...likevel klarer ingen å forklare hvorfor jeg har hatt så god effekt av HC. Så løsningen er kanskje noen private som tenker mer helhetsmedisinsk?
    Du e nok inne på noe der Blondie Bruker binyrepulver som støtte,fått i etterkant av håranalyse.
    Hadde egentlig bestemt meg for at det var bra.men må kanskje revurdere den!!
    Dog gikk æ ned på dosen armour til 1 grain for 4 dager siden,tenker nu prøve å tilføye en kvart grain igjen,har begynt og fryse litt igjen,men huden på kroppen e varm ???

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av pusur Vis post
    Dog gikk æ ned på dosen armour til 1 grain for 4 dager siden,tenker nu prøve å tilføye en kvart grain igjen,har begynt og fryse litt igjen,men huden på kroppen e varm ???
    For meg virker det som at forskjellen på "kald" og "hypo-kald" er at det første er ubehagelig og sitter mest i bløtvevet - liksom utvendig, mens den andre kjennes ut som at knoklene er laget av permafrostis i tillegg til at alt bløtvev utenpå er tælefrossent. (Gjelder for meg mest føttene - når føttene kjennes ut som de er armert med isknokler er jeg syk... den følelsen har jeg ikke hatt i det hele tatt i vinter. Jeg har bare vært vanlig "kald". Og det går greit over med varme tøfler/fotbad eller en gåtur. )

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Vel, Pusur, det at du har sånn problem med å få opp dosen din med stoffskiftemedisin er jo typisk tegn på at binyrene ikke er med. Kortisol får jo stoffskiftemedisinen inn i cellene og uten blir det aldri helt bra.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Vel, Pusur, det at du har sånn problem med å få opp dosen din med stoffskiftemedisin er jo typisk tegn på at binyrene ikke er med. Kortisol får jo stoffskiftemedisinen inn i cellene og uten blir det aldri helt bra.
    Har nok skjønt den broblematikken,men hvordan få legen med på den tankegangen

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 13-11-11, 09:25
  2. Operert for kreft
    Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 12
    Siste melding: 10-08-10, 19:56
  3. Jeg ble operert i to omganger
    Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 2
    Siste melding: 09-08-10, 15:58
  4. Jeg ble operert for tre uker siden.