Viser søkeresultater 211 til 220 av 226
Tråd: Operert for graves -94
-
06-01-11, 23:19 #211
Sv: Operert for graves -94
Heia Pusur
Hvis du overlevde kulda på tirsdag så beviser det at ukrutt ikke forgår så lætt;o) Fra spøk til alvor så ser jeg en viss mulighet for binyreproblematikk. Stress, hjertebank, skjelvinger er veldig kjent for meg. Nå vet jeg at du er utredet for binyrer og hypofyse på UNN og at alt angivelig er normalt. Men det er jeg også...likevel klarer ingen å forklare hvorfor jeg har hatt så god effekt av HC. Så løsningen er kanskje noen private som tenker mer helhetsmedisinsk?
-
07-01-11, 08:19 #212
Du e nok inne på noe der Blondie Bruker binyrepulver som støtte,fått i etterkant av håranalyse.
Hadde egentlig bestemt meg for at det var bra.men må kanskje revurdere den!!
Dog gikk æ ned på dosen armour til 1 grain for 4 dager siden,tenker nu prøve å tilføye en kvart grain igjen,har begynt og fryse litt igjen,men huden på kroppen e varm ???
-
07-01-11, 08:30 #213
For meg virker det som at forskjellen på "kald" og "hypo-kald" er at det første er ubehagelig og sitter mest i bløtvevet - liksom utvendig, mens den andre kjennes ut som at knoklene er laget av permafrostis i tillegg til at alt bløtvev utenpå er tælefrossent. (Gjelder for meg mest føttene - når føttene kjennes ut som de er armert med isknokler er jeg syk... den følelsen har jeg ikke hatt i det hele tatt i vinter. Jeg har bare vært vanlig "kald". Og det går greit over med varme tøfler/fotbad eller en gåtur.
)
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-01-11, 01:01 #214
Vel, Pusur, det at du har sånn problem med å få opp dosen din med stoffskiftemedisin er jo typisk tegn på at binyrene ikke er med. Kortisol får jo stoffskiftemedisinen inn i cellene og uten blir det aldri helt bra.
-
09-01-11, 08:30 #215
-
09-01-11, 09:03 #216
Eller ta roret selv, pusur
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-01-11, 09:10 #217
-
09-01-11, 09:22 #218
He-he! Ja, dere nordpå er en egen tøff rase! Å ta roret selv klarer du nok.
Jo dårligere du blir, jo mer hjelpeløs blir du. Gjør noe før du kommer dit at du ikke orker! Jeg antar at den opplevelsen av lavselvtillit egentlig handler om underdosering, at kroppen skriker etter nomale mengder hormoner. Jeg var selv temmelig handlingslammet da formen raste nedover.
Husker om du har skrevet at du har tatt spyttprøver? Det er jo viktig for å få et bilde av hvor du ligger på DHEA og kortisol. Tviler på om du får med deg en endo på dette. Dette som ligger over Addison på kortisolverdiene finnes ikke. Du er normal! Du får gå i ti år til, eller tyve, med lave kortisolverdier og se om ikke du utvikler Addison! Da skal du få se at du får hjelp....
Jeg tror ikke endoene kan nok til å se alvoret i dette her.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-01-11, 10:32 #219
Har ikke tatt noe spyttprøve men vet at kortisol og DHEA ble målt etter time hos endo sist september.Fastlege hadde ikke fått noe resultat fra unn for en mnd siden men nu skal æ jaggu ringe unn sjøl og be dem sende svaret til meg
da æ snakka med endo om blodprøvene så sa ho at en del av hormonprøvene var lav,men dog innenfor NORMAAAAL....
Hmmm kanskje fastlegen vil se annerledes på saken...man kan jo alltids håpe
-
09-01-11, 10:56 #220
Joda, Pusur
Jeg skjønner problemet, men kanskje fastlegen ikke er så dum. Det går an å si at dersom han ikke tror det er noe lave kortisolverdier som pågår, så kan du jo ha effekt av HC fordi noe er det jo som pågår som fort kan være autoimmunt og du kan derfor ha effekt av HC. Huff, det ble en lang setning. Håper du forstod hva jeg mente.
Lignende tråder
-
Dere som er operert! Bergen eller Stavanger? Hvor er de beste kirurger?
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 13-11-11, 09:25 -
Operert for kreft
Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 10-08-10, 19:56 -
Jeg ble operert i to omganger
Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 2Siste melding: 09-08-10, 15:58 -
Jeg ble operert for tre uker siden.
Av ANNEM i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 26-03-10, 16:14 -
Operert.....
Av Hege i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 12-08-05, 08:40
Svar med sitat

Bokmerker