Side 18 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste
Viser søkeresultater 171 til 180 av 226
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard Sv: Operert for graves -94

Ja da var man hjemme etter time hos endo,klokere??-tjaaaa...
    3 ting blir gjort umiddelbart,blodprøver av alle mulige hormoner!!Sendes til Aker!!!! Skulle sjekke opp B journal etter operasjon i -94(syntes nok det kunne vært gjort til jeg hadde time)med tanke på hva som skjedde med mine biskjoldbrukskjertler..

Så folkens,- så meinte endo at kroppen min ikke nyttegjør seg av levaxin.., skal tilbake og ta en test??prøve?? på hvordan opptaket i kroppen fungerer!!!!

Viss ingen av disse tingene fører frem,så skulle ho gi meg resept på ARMOUR.

Ha en fin dag da dere

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det var meget intressant at de konkludrer med at Levaxin har utilstrekkelig virkning. Det må vel være omtrent som å banne i kjerka ?
    Og om spesialist ordinerer tyroide hormoner får du det på blå resept.
    Lukky you !
    Så er såvit jeg vet ikke Armour aktuell for tia. Nå er ERFA den som er lettest tilgjengelig.
    Prøv om du kan du få Thyroid-S ?

Er det en skyldfull "kompensasjon" for at de fjernet bi-skjoldkjertlene også ?
    Ble alle fjernet ?
    Hvordan behandles du for dette ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

[QUOTE=n`Finn;95730]Det var meget intressant at de konkludrer med at Levaxin har utilstrekkelig virkning. Det må vel være omtrent som å banne i kjerka ?

Ja det kan du si, men vi må vel få det sjekka først...før vi konkluderer,men ho sa at det va en veeeldig sjelden tilstand og de testene/prøvene ble ikke gjort så alt for ofte. Skulle få time for dette ganske kjapt

Og om spesialist ordinerer tyroide hormoner får du det på blå resept.
    Lukky you !
    Ja skulle det ikkje vært en lik rett for alle som trenger å prøve det!!!!

Så er såvit jeg vet ikke Armour aktuell for tia. Nå er ERFA den som er lettest tilgjengelig.
    Prøv om du kan du få Thyroid-S ?
    Denna kommentaren kommer vi nok tilbake til,etterhvert.

Er det en skyldfull "kompensasjon" for at de fjernet bi-skjoldkjertlene også ?
    Ble alle fjernet ?
    Hvordan behandles du for dette ?
    Tja kan vel tenkes det du ,men veit ikke hvor mange som er borte , det var jo det ho skulle sjekke ut jo,får vite pr brev.
    Foreløpig bruker jeg kalsium,etalpha og magnesium....er ikke blitt verre,litt varmere, men den stigende t4 (18) datt brutalt ned til 12 etter 6 uker,ingen endring på levaxin!!!!??? dettan blir jo spennende

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

En liten oppdatering folkens.
    Har venta i 2 mnd på tilbakemelding fra endokrinolog etter å ha vært hos ho.Da ble jeg sjekka med blodprøver for hypofysefeil,binyrene.Skal og sjekkes for hormonresistens.
    Har enda ikke hørt noe,har purra på en gang i uka pluss at fastlege har vært i kontakt med sykehuset
    Nu e æ aktivt sykemeldt og har fått betablokker for hissig puls,nervøsitet og uro.
    Tsh viser 5,7 og T4 15
    Holder på og bli gal men legen sier vi må bare smøre oss med tålmodighet!!!!!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av pusur Vis post
    Har enda ikke hørt noe,har purra på en gang i uka pluss at fastlege har vært i kontakt med sykehuset
    Heia "nabo'n"
    Dette er bare helt utrolig. Hvem har du snakket med når du har ringt sykehuset? UNN er ikke berømt for god pasientbehandling, men dette tar kaka. Ingen epikrise har du vel mottatt etter 2 måneder heller?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Ingen epikrise har du vel mottatt etter 2 måneder heller?

Blondie, fikk epikrise nu sist lørdag,tja i utgangspunktet var jo svaret bra,de kunne ikke påvise det ene eller det andre.Konklusjonen hennes var at selv om tsh var svingende så var T4 stabilt(11-18) i løpet av 2010 og da anså de stoffskiftet som fint .
    Fikk dog tilbud om og snakke med endo pr tlf og ho skulle søke armour på regfritak
    Men ka i f....gjør æ nu,e situasjonen min blitt slik at æ har høy puls og høyt blodtrykk pga av hele situasjonen.Kolestrolet er også høyt.Får ikke øke levaxin pga at ho meine æ bruke for høy dose allerede,og for den saks skyld så blir æ sinnsykt dårlig av økningen
    Må vel kanskje gå for armour og allt kosttilskudd,inklusivt binyrestøtte etter å ha tatt en håranalyse.Hmmm må tenke litt til i morgen.Noen innspill dere?????

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Tja - løsningen ja.....
    Men det kan jo være at du ikke fungerer godt på Levaxin ?
    Og du er jo ikke den første da pusur......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Ok folkens nu er råe dyr gode.
    Sitter å venter på telefon fra endo,ho skal foreskrive resept på armour,har sjekka med lokalt apotek og de kan levere medisin.
    trenger råd for oppstart og hvordan bruke det gjennom døgnet,har skjønt at noen deler dosen opp i flere,opptil 4 gang i døgnet??
    Sliter veldig nu,hypersymtom-høy puls,diare,angst og nervøsitet og tremor,men det fantastiske er at tsh viser 6 0g t4 13.
    står på levaxin 150 g. 4 og 125 g. 3

Kom med innspill da dere

Sitter å venter på telefon fra endo

Da har æ hatt samtale med endo,ho mener æ må leve med de symptomer æ har kontra blodprøvesvar,men ho va veeeldig positiv til og la meg prøve armour,så i morra kommer resepten i posten

Ho ville ikke kommentere binyreproblematikken,det måtte en nyrespesialist til,men takket være dere her inne som har tipset om viktigheten av binyrestøtte så har æ nu bestillt det!!!

Fit for Fight

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg brukte/bruker pregnolone. Startet med det lenge før overgangen til Erfa og har så langt ikke merket binyrestress i det hele tatt. (Kan jo hende det hadde gått like bra uten, men det vet jeg ikke.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard Sv: Noe godt er på gang :)

Har brukt levaxin siden -94,og blir bare dårligere og dårligere.
    Nu har æ fått resept og skal gå over til armour,endo visste ingenting om et bytte eller hvordan gjøre det her,hjelp
    E så spent på det her.

Side 18 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 13-11-11, 09:25
  2. Operert for kreft
    Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 12
    Siste melding: 10-08-10, 19:56
  3. Jeg ble operert i to omganger
    Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 2