Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Når ta liotyronin
Threaded View
-
28-12-10, 08:28 #7
Sv: Når ta liotyronin
Jeg vet ikke hvilken type kalktabletter du tar, men kalsiumkarbonat blir tatt opp bedre sammen med syre, for eksempel fra appelsin. Så kanskje du kan ta de tablettene om kvelden med et glass juice? Da blir det lettere å ta levaxin eller liotyronin på dagtid.
Hvis du mangler kalsium så er det aller beste melk og melkeprodukter. Det virker også godt mot oksalatet (fant jeg akkurat ut på internett). Men det kan du kanskje ikke pga tarmene dine?
Har du problemer med å få nok kalsium fra tablettene? Da kan det være at du har for lite syre i magesekken. Lite syre i magesekken tyder på atrofisk gastritt (magekatarr). Det er vanlig ved lavt stoffskifte. Du har vel fått sjekket om du har nok B12, for da er det også et problem å få nok av det.
PS: Og dette er viktig -
Jeg har ikke noe peiling på oksalat, men jeg har lest litt rundt på internett nå, og det ser ut som det er et problem ved nyrestein og forskjellige tarmplager (short bowel syndrome, leaky gut, etc.). Når det gjelder nyrestein var det en undersøkelse som omfattet 90 000 personer, og som viste at de som fikk inn mye kalk gjennom maten (melkeprodukter) hadde mindre nyrestein enn de andre.
Den dårlige nyheten er at kalsiumtabletter IKKE hjalp på nyrestein. Det vil si at oksalatet ikke ble noe særlig redusert av tablettene, eller at tablettene ikke hjalp i det hele tatt.
For å være helt ærlig så tviler jeg på om lege2 er så bra for deg. Behandlingen med bare T3 uten T4 er både merkelig og risikabel. Jeg tror du trenger å komme til en lege som tar stoffskiftet ditt alvorlig. Prøv å se her: https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=173
Jeg har hørt at Dag Schjøtt på Heggeli Helhetsmedisin skal være bra hvis du har tarmproblemer, men jeg har ikke noe erfaring selv.Sist endret av Jerene; 28-12-10 kl 08:53 Begrunnelse: PS
Lignende tråder
-
Liotyronin - dosering
Av gitteh i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 05-11-08, 09:39 -
Av og på med Levaxin/Liotyronin
Av Dame54 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 8Siste melding: 08-09-08, 15:29 -
liotyronin
Av Siri -67 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 24-10-07, 15:00 -
Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 2Siste melding: 17-07-07, 21:22 -
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 11-06-07, 22:42

Svar med sitat
Bokmerker