Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
17-07-07, 15:05 #1
Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
Jeg lurer på en ting. Jeg tar liotyronin daglig nå, men har fått beskjed av oftebro om å ta kalsiumtilskudd også. Dette skulle jeg ta med de andre tilskuddene 30 min etter inntak av mat eller levaxin. Men jeg ser på pakke seddelen eller hva jeg skal kalle det på liotyroninen at man skal ta kalsium minst 2 timer etter inntak av levaxin. Da er mitt spm: Er det "skadelig" å ta det bare 30 min etter inntak av liotyronin?
-
17-07-07, 15:29 #2
Det som jeg har lest, er at T3 (i Liothyronin og Armour) ikke påvikes av tarminnholdet og tas opp 100% grunnet den lille molekylstørrelsen.
T4 (Levaxin og Armour) er derimot avhengig av tarminnholdet. Det er særlig jern som binder opp dette, men calsium og noen andre mineraler påvirker også opptaket negativt.
Nå endrer ofte viten seg fort, så det er fint å få en oppdatering, om den finnes.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-07-07, 21:22 #3
Det står på pakningsvedlegget til både Liothyronin og Levaxin at man skal vente minst to timer med kalsiumprodukter. Det som skjer er at tyroksinen blir dårligere tatt opp, slik at du for for lite.
Lignende tråder
-
Ang. tilskudd av B-vitaminer
Av Marina73 i forumet B-vitaminerSvar: 5Siste melding: 04-08-08, 16:57 -
Kalsium i mat. Forslag??
Av DALIA i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 8Siste melding: 17-04-08, 22:27 -
For høy kalsium
Av Stina i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 5Siste melding: 18-04-07, 22:33 -
Kinesisk balansete, Rosenrot. Andre tilskudd?
Av bambi i forumet UrtemedisinSvar: 1Siste melding: 12-01-07, 17:08
Svar med sitat
Bokmerker