Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Threaded View

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Exclamation Er feil med stoffskifte kostholdsrelatert?

Ja, det mener fysioterapauten min, som er kostholdsekspert. Han mener at årsaken til stoffskifte sykdom, er pga feil kosthold, og at sykdommen blir borte etter hvert, som man får et mer riktig kosthold. Han mente at det var derfor stoffskifte sykdommer har økt i omfang i dag. Jeg ble temmelig hissig!! Så jeg spurte ham: "...og hva med de som har sykdommen, og lever på et sunt kosthold, og likevel må gå på medisiner?" Han mente at disse "var blitt avhenging av medisin, eller redd for å slutte med de....". Jaha, sa jeg, men stoffskifte kjertelen har jo fått skade, og kan ikke repareres. Bare tull, sa han, endrer jeg kostholdet mitt, blir jeg frisk igjen!, fortsatte han. Han skremte meg videre, at det var derfor jeg hadde sopp i munn, og klødde meg i rompa, fordi jeg hadde feil kosthold. Han spurte meg faktisk da jeg kom til timen hans i dag, om jeg klødde meg i rompa.... Jeg ble usikker, trodde først det hele var en spøk, men neida, han var dønn seriøs!! Han skremte meg også med, at jeg kom til å dø ung, av hjerteinnfarkt, og han mente at infarktet jeg hadde i begge nyrene, var kostens skyld....

Han sjøl, lever sunt så det holder. Trimmer og tråkker i vei. Han kom også opp med forslag på vitaminer og mineraler, som ville hjelpe på stoffskifte problemet. Men i dag, ville han ikke prate om de....

Jeg sa til han, at stoffskifte sykdom er arvelig, siden mormor og hennes barn har det, ikke mamma, hun har ikke sykdommen. Men han bare avfeidet det, og snakket igjen om kosten.

Jeg mener at dette ikke kan stemme. At hvis jeg begynner å spise slik mat han anb meg å spise, så blir jeg kvitt sykdommen. Eller...?????
    Sist endret av helgemann; 27-07-10 kl 21:19 Begrunnelse: ..

Lignende tråder

1. feil informasjon på doktoronline??
    Av sivcath i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 8
    Siste melding: 29-01-08, 23:08
  2. Hva kan muligens være FEIL ??????
    Av Tiffen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-11-07, 16:38
  3. Kan leger ta feil?
    Av annki i forumet Hos legen
    Svar: 13
    Siste melding: 25-09-07, 13:14
  4. Feil diagnose...
    Av Leya i forumet Feildiagnoser