Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    43

Standard Hva kan muligens være FEIL ??????

"Domner" på et merkelig vis inne i beina, skjelver i kroppen, suser ihodet, akutt lös mage, ender opp HVER gang med et "sjuhelsikes" gråteanfall. Kan ikke greie å stoppe dette da det skjer. Ikke hver dag dette, men det har startet nå de siste 2 mnd. omtrent. TSH 11,48 ---T3 3,4---T4 14,3 Levaxin 75 mikr. Er det noen der ute som også er sånn? Kan dette også väre stoffskiftespöket ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: Hva kan muligens väre FEIL ??????

Sitat Opprinnelig skrevet av Tiffen
    "Domner" på et merkelig vis inne i beina, skjelver i kroppen, suser ihodet, akutt lös mage, ender opp HVER gang med et "sjuhelsikes" gråteanfall. Kan ikke greie å stoppe dette da det skjer. Ikke hver dag dette, men det har startet nå de siste 2 mnd. omtrent. TSH 11,48 ---T3 3,4---T4 14,3 Levaxin 75 mikr. Er det noen der ute som også er sånn? Kan dette også väre stoffskiftespöket ?
    Hej Tiffen,

Velkommen!

Ja, med en høj TSH og lave T3 og T4 er du jo ikke nær færdigbehandlet, så jeg vil mene, at dine symptomer skyldes stofskiftet. Jeg genkender symptomerne.

Det er vigtigt at medicinen øges langsomt, og at du finder tålmodighed med dig selv og din situation.

Held og lykke!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er typiske symptomer for lavt stoffskifte dette Tiffen - og nettopp de symptomene man styrer etter når man regulerer stoffskiftet med tabletter.
    Og slike symptomer er en "beskjed" til deg om å øke dosen.

150µg/dag er et utgangspunkt på en dose som må til når kjertelen er helt blitt helt uproduktiv.

Så har du jo tatt blodprøver som også støtter dine symptomer.

Hvorfor hardu så lav dose ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    43

Standard

N´Finn.....först- takk for svar! Du spör hvorfor så lav dose? Jo,p.g.a. min hjertebank,OG---at jeg er en pyse da det gjelder ALLE tab. som finnes.Redd for bivirk. da vet du! Skal til doc. på onsdag, da får jeg vel besked om Ã… ÖKE...... Så jeg grues--men.............Vet at jeg må, var godt å höre at andre også har kjent dette da. Måtte du også gråte??Det gjör så vondt, kan bare ikke hindre det!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei Tiffen, og velkommen

Jeg har hjertebank når stoffskiftet er for lavt, så hjertebanken kan komme av det lave stoffskiftet ditt. Du burde sjekke ferritinet ditt også, det sies her inne at man kan få hjertebank når det er for lavt. Ferritinet skal ikke være under 70 tror jeg, dette for å tåle doseøkningen av levaxin bedre.

fra Lie

Lignende tråder

1. feil informasjon på doktoronline??
    Av sivcath i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 8
    Siste melding: 29-01-08, 23:08
  2. En liten teori, som kan være helt feil..
    Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 5
    Siste melding: 29-10-07, 22:36
  3. Kan leger ta feil?
    Av annki i forumet Hos legen
    Svar: 13
    Siste melding: 25-09-07, 13:14
  4. Nå har jeg blitt feil diagnosert nå!
    Av jessica i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 06-09-07, 12:28
  5. Feil diagnose...
    Av Leya i forumet Feildiagnoser