Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
10-04-05, 22:25 #1
Jeg trodde at når man opererte bort skjoldkjertelen så bla stoffskifte lavt. Feil?
Oki, jeg trodde at når man opererte bort skjoldkjertelen så bla stoffskifte lavt. Feil?
Og når jeg leser symptomer på lavt stoffskifte så står det at man kan bli veldig trøtt og slapp.
Vel, jeg er slappmen lys våken hele tiden!!! har siden operasjonen den 31/3 sovet i snitt 4 timer per natt. Jeg trenger mer!!!! Midt på dagen blir jeg stuptrøtt, men får jeg sove? NEI!!!
Levaxinen tar jeg på morningen om det har noen betydning.
Husken er noe dritt som jeg en gang hadde... tror jeg....
Svimmel? Jada jorden går rundt meg flere ganger om dagen
Andre som har opplevd dette?
Og kan noen bare tipse meg om hvordan jeg skal få sove????
Fikk paralgin forte av legen pga smerter etter op. hun mente at om jeg tok dem ved leggetid ville jeg sovne av dem. Yes, sure!!!! Ikke denne jenta nei!
Er enda sykemeldt en uke, og da kan man jo leve til en viss grad med lite søvn, men når jeg begynner på jobb igjen da blir det verre......
-
11-04-05, 07:24 #2Gjest
Når man fjerner en skjoldkjertel blir man ikke lav, fordi man medisineres jo med en gang. Dersom du ikke hadde fått medisiner så hadde du hatt en provosert (fordi kjertel er fjernet) lav stoffskifte, men med medisiner skal dette i realiteten ikke skje.
Så, finnes det jo noen her inne på forumet som ikke responderer bra nok på Levaxin. Du har lest mye om dette så mitt råd til deg er vær forsiktig med å "leve" deg inn i alt du leser fordi det trenger slettes ikke skje deg.
Det tar også faktisk noen uker før man merker at Levaxin eventelt ikke virker, så det du føler på nå tror jeg bare er kroppen som prlver å komme seg etter et relativt hardt inngrep mot kropen.
Svimmelhet kan man føle etter en slik operasjon fordi nakken har blitt "manipulert" på. Nakken bennes kraftig bakover under operasjonen og dette kan gjøre at du føler deg litt svimmel i ettertid.
Du skrev noe tidligere om smerter i såret, og jeg vet ikke om hvorfor du ikke sover, men smerte kan jo være en årsak.
OG hvis jeg skal snakke for meg selv, så sover jeg fortsatt dårlig og det fordi jeg er veldig opptatt av eventuelle symptomer jeg har og fordi ejg er litt redd for konsekvensene av operasjoenen.
Jeg er lite inne på forumet nå fordi det "skremmer" meg litt i denne fasen som jeg er i nå. Kaskje har du det litt som meg....og da har jeg bare ett råd, minimaliser lesingen her inne til du har blitt litt sterkere.
Det er veldig kort tid siden operasjonen så gi deg selv litt tid.
-
11-04-05, 10:32 #3
-
11-04-05, 11:27 #4
Hei Hege
Nu har ikke jeg operert bort kjertelen - men tenkte bare jeg skulle fortelle deg at jeg tar Paralgin forte mot smerter i knærne. De virker slik at jeg sover mindre - er trett men har problemer med søvn. I perioder hvor jeg sover lite - blir jeg naturlig nok veldig trøtt og sliten på dagen. Legger meg nedpå og sovner kanskje et par minutter - så er jeg lys våken igjen.
Vet at noen blir helt slått ut av PF, men hos meg virker det motsatt. Kanskje hos deg og....
Håper det retter på seg snart - så du får nok hvile.
God bedring!!
-
11-04-05, 11:50 #5
Når jeg er undermedisinert (når legen forsøker å få min TSH opp og FT4 og FT3 faller under midten av referanseområdet) så er det dårlig søvn jeg merker mest.
Jeg snur meg tusen ganger om natten.
nora
-
11-04-05, 12:07 #6
Hmmm... Dette er interessant!
Selv har jeg en søvnforstyrrelse som gjør at jeg blir veldig sent trøtt om natten, og våkner veldig sent (forsinket søvnfasesyndrom). Jeg går på et behandlingsregime for dette, som innebærer at jeg tar melatonin om kvelden(/natten) før jeg legger meg, og bruker lysbehandling om morgenen(/dagen) etter at jeg har stått opp. Men jeg har slitt noe enormt med å få dette til å fungere sånn noenlunde... Kanskje grunnen er at hypoen har virket inn også?
-
11-04-05, 18:28 #7
Tror ikke PF har noe med søvnvanskene mine da jeg bare har tatt dem de to siste kveldene. I natt lå jeg våken til klokken 03.30 før jeg sovna. Tok da en PF og jeg sov nesten uforstyrret til klokken 10.30. Det var DEILIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opprinnelig skrevet av ella
-
11-04-05, 18:30 #8
Spennende! Skla å ta nye blodprøver med påfølgende kontroll på sykehuset til uka så da får jeg vel vite om jeg er undermedisinert eller hva... Jeg går nå på 150mcg om dagen.
Opprinnelig skrevet av nora
-
11-04-05, 20:39 #9
Hei Hege
Nei jeg tror ikke paralgin er årsaken til søvnvanskene dine - ville bare fortelle at for meg bidrar det til enda mindre søvn. Jeg ordla meg kanskje litt feil her.
Jeg sliter for øvrig med lite søvn - dvs for tidlig oppvåkning. Fikk Melatonin sist jeg var på Balder - som jeg tar hver kveld. Dette fungerer bra (bortsett fra når jeg har så sterke smerter at jeg tar PF for det). God natts søvn har veldig mye å si for dagsformen.
Lignende tråder
-
Sover bort dagen
Av Yvette i forumet SøvnSvar: 17Siste melding: 08-03-11, 14:28 -
vil en infeksjon i skjoldkjertelen vises på crp?
Av rikke i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 16-04-08, 18:05 -
Hender som dovner bort
Av Laila K i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-10-07, 19:10 -
Vekta - trodde ikke mine egne øyne
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 67Siste melding: 21-08-06, 01:10 -
Flere opererte?
Av Hege i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 09-04-05, 14:47
Svar med sitat
Bokmerker