Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg er helt i koma for tiden. Noen som kjenner seg igjen? Jeg tar diverse for å sovne om kvelden, men ikke SÅ mye, våkner en gang i løpet av natten, må ha litt til for å sovne - og da sover jeg til langt utpå ettermiddagen!! :evil: Jeg mister hele dagen og jeg er så lei av dette. Vet at mange av dere sliter med å komme dere ut av sengen pga tretthet. Er dette det samme??? Trenger man så ubegripelig mye søvn med denne sykdommen. Jeg har tatt medisiner for å sove lenge før hypothyreose og medisin, men dette overgår alle mine fantasier om hva som er mulig.

Hvordan har dere det? Jeg blir GAL!! Tror jeg...snart...

Jeg må ha fått en alvorlig kognitiv svekkelse Er det noe tema som går mer igjen på dette forumet enn søvnbehov?? Og så skriker jeg ut at jeg sover for mye. Må ha mistet noe av hjernefunksjonen. Kan ikke annet enn beklage Men det er vel en del av problematikken med hypothyreose at man er definitivt ikke ved sine fulle fem bestandig??
    Sist endret av Admin; 02-03-11 kl 12:00 Begrunnelse: 2 innlegg slået sammen
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Nå er det en stund siden jeg har sett dine prøvesvar, vi må liksom vite om du tar riktig mengde stoffskiftemedisin for å kommentere din tilstand. Og om det er andre ting som er ute og går, slik som lavt B-12. lav ferritin og andre autoimmune tilstander.
    Kan du poste noen nye prøvesvar? Om du tror det er for mye eller lite? Symptomer , om du tror de er hypo ellerr hyper?

Jeg sover elendig når jeg er undermedisinert, for eksempel. Snur meg hele natta. Blir fraværenede utover ettermiddagen fodi jeg blir for trøtt liksom i hodet men kroppen fortsetter å klare å være oppreist og holde det gående, virker egentlig ikke som om jeg er trøtt da men jeg er det.
    Nå er jeg ikke så ille. Men jeg er hjemme om dagen. Prøver å strikke nisser til jul.

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for at du gidder å bry deg Nora. Jeg poster de siste prøvesvarene mine. Jeg gikk i forkant på150µg Levaxin og 10µg Liothyronin. Den siste har jeg senket til 5µg da fT3 blr for høy i forhold til fT4:

08.08.20005.

fT3 = 5,2 (2,6 - 5,7)
    fT4 = 17 (9 - 24)
    TSH>0,01 (0,35 -4,70)

Noen andre prøver ble ikke tatt enda jeg ba om mer, men de gidder ikke. Har begynt å spise B12 = 250µg. Den var en gang på 326. Ikke så ille altså. Jeg sover så utrolig lenge ut på ettermiddagen! Men jeg sovner ikke når jeg normalt skal legge meg så jeg forskyver kanskje? Men jeg får rikelig med timer, men er utrolig giddaløs og subber i halvdøs. Våkner i 5-6 tiden på ettermiddag.

Hva er S-RF-LA =10
    CRP =negativ
    SR = 3 (senkning?)
    Microalb =30
    Strep-A-test =neg
    Urin Mikroskopi = hvite+,ep

Disse siste er tatt i 2003, og jeg aner ikke hva det er. Står bare oppført på laboratoriearket mitt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

CRP har med infeksjon å gjøre , en ny kjappere slags variant av senkning.
    SR er den gamle senkningen.
    Begge disse to er helt vanlige å ta på sykehus.
    S-RF-LA vet jeg ikke, kanskje er det latex waaler som er om reumatisme?
    (reumatiod faktor latex ?)
    Midten på ft4-skalaen er 16,5 og du er akkurat ca der.

Det mest nærliggende er å prøve litt mer levaxin for å matche ft3-en.
    Eller ta enda mindre liothyronin.
    Det er nemlig noen som har hevdet at mange må ha ft4 omtrent like så høy i referanseområdet som ft4.
    Og mange skal ha ft4 i øvre tredel.

Man man kan ikke utelukke at ft4 på misten samt ft3 på midten er ok også.
    eller ft4 helt oppe samt ft3 helt oppe.
    Men en eller begge i nedre funker sjelden, unntatt noe på Armour som er helt og med lav ft4 og høy ft3.

Våre levaxin og liothyronin passer ikke alle og vi aner ikkenoe omrenheten. derfor er det noen so har det vesentlig bedre på Armour etc. Noen må ha renere hormoner slik som fra naturlige kilder....

Det må bare prøves.

B-12 sies å opptas bedre hvis man tar større doser, se hva Schneede sier om emnet. Det synes å være bedre belegg for å ta 800 µg alle tre dager enn å ta 250 µg hver dag....

nora

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Asker
    Meldinger
    13

Standard TRØTT

Hei!
    Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Jeg sliter med å få sove. Kan ligge timesvis i senga og bare se på klokka. Det er utrolig hva man tenker på når man ikke får sove, og blir bare enda mere stressa. Og når jeg først sovner av utmattelse så skal jeg opp igjen. Samboeren min er helt oppgitt over hvordan klokkene "kimer" uten at jeg så mye som rører på en finger. Helt i ørska Det er spesielt plagsomt når jeg sover borte. Når andre spretter opp ligger jeg og sover og kommer lenge etter de andre. Får jeg muligheten, kan jeg sove bort hele dagen
    Jeanette

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk igjen. Jeg tror jeg øker Levaxin og prøver å komme høyere. Er utrolig tiltaksløs for tiden. Jeg tror jeg er inne i min verste periode etter at jeg begynte med Levaxin for ett år siden, og jeg trenger MER energi!! Har begynt å ta Rosenrot, men er nå det også bare humbug kanskje? Jeg mistenker også at jeg er ferdig med dosering av mineraler etter håranalysen. Hadde vel i utgangspunktet mistet troen på den, men etter en uke uten disse megadosene så er jeg helt "kake". Så hvem vet?? Kanskje de holdt meg oppe. Så forvirrende dette stoffskiftet

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Du er ikke alene om å ikke få sovne til normal tid, og ikke greie å våkne til normal tid heller.

Jeg kan f.eks. legge meg kl 23, være kjempetrøtt, men ikke få sove før i 3-tiden på natta, nytter ikke uansett hva jeg gjør. Synes det virker som jeg sover best fra midt på natta til midt på dagen.. Så kommenterer folk at jeg bare har snudd døgnet, og at det ikke er rart jeg ikke greier å våkne tidlig siden jeg sovner så sent.. Men det nytter ikke å prøve å stå opp tidlig og være våken helt til jeg legger meg på kvelden, har prøvd i flere år.

Nå for tiden blir jeg ikke særlig trøtt på kvelden heller, livner bare til utover kvelden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Så godt å høre at jeg ikke er alene om dette - selv om jeg IKKE unner dere dette, unner ikke meg selv heller denne situasjonen. Det er helt det samme som dere sier at jeg sovner sent og sover best fra midt på natten/tidlig morgen for så å sove bort dagen. Kan våkne halv 3 på ettermiddagen og likevel føle at jeg trenger mer søvn. Men da hopper jeg ut av senga og er i ørska og så er det kveld igjen. Rekorden min er halv 5 på ettermiddagen Men noen av dere der ute ligger kanskje døgnet rundt?? Jeg blir så fortvilet over hvor lite jeg får gjort.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Akkurat som dette har jeg det også!

På fagspråket heter det 'forsinket søvnfasesyndrom' - som betyr at kroppens indre "klokker" går for sent i forhold til solen. I mitt tilfelle (som for de fleste av dere, ser jeg!) er det snakk om minst 4-5 timer, og det til tross for at jeg følger et behandlingsopplegg med Melatonin og lysbehandling. (Ubehandlet var forsinkelsen enda større, da sovnet jeg ikke før i 6-tiden om morgenen, gjerne...)

Dette er jo ett av symptomene som listes opp ved binyrebarkproblemer. Og jeg tror virkelig at det er noe "mer" enn bare den underliggende søvnforstyrrelsen min som gjør at jeg aldri klarer å snu døgnet skikkelig. (Søvnforstyrrelsen har jeg hatt hele livet, mer eller mindre, men den har blitt spesielt hardnakket de siste par årene.)

Hmmm. Lurer på om jeg skal prøve en ny behandlingsvei, jeg. Kanskje legene/psykologene på Søvnsenteret vet noe om dette med binyrebarkproblemer? Kanskje - kanskje - jeg kan få skrevet ut hydrokortison den veien...? (Man vet aldri før man har forsøkt!) ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei kris Så vi er mange altså. Tar også Melatonin pluss diverse annet, men det virker ikke slik jeg vil. Kan du sjekke ut det du skriver på slutten om Søvnsenteret og binyrebark?

Las det andre innlegget ditt. Ja det blir noen slag i trynet. Fy søren! :evil:

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn