Hei

Noen uker (ca tre) etter at jeg begynte på Erfa har jeg blitt svimmel. Føles som jeg er på danskebåten eller har tatt meg noen glass for mye. Ikke særlig behagelig for å si det mildt. Det skyldes høyst sannsynlig binyrene, scåret relativt lavt på spyttest og kortisol i døgurin (sistnevnte resultat var 50 (ref 45-275). Har også lest at det er ganske typisk at binyreneproblematikken kommer til syne etter kort tid på naturlig tyroksin (uten at jeg skjønner hvorfor?)

I denne tilstanden kan jeg nesten ikke være på jobb. Vurderer sterkt sykemelding.

Har tatt DEHA en knapp uke (15 mg) men merker mest at jeg blir trøtt av det. Og mer svimmel? Svimmelheten har tatt helt av denne siste uken. Kan DEHA ha gjort at jeg får overdoseringssympt.?

Har fått Cortef (hydrokortison) men jeg vegrer meg for å begynne på det da jeg har lest så mye om hvor vanskelig det er å trappe ned, at immunforsvaret blir svakere osv. Ser dog også at noen her på forumet anbefaler det sterkt, men de har jo ikke forsøkt nedtrapping ennå. Jeg er litt redd for å bli avhengig av nok et medikament, synes det holder i lange baner med Erfa og ørten kosttilskudd....

Har bestilt kosttilskudd til den store gullmedaljen de siste dagene... Venter på Dr. Wilsons "Adrenalin rebuilder" som inneholder adrenalin cortex o.l. Skal også følge vitamin-opplegget hans med høydoser av bl.a. C vitamin. I tillegg tar jeg akupunktur. (Og penga flyr)

Er det noen som har noen råd for hva jeg skal gjøre- dvs er det en sjanse for at binyrene og kortisolproduksjonen kommer seg med DEHA og ved å følge Wilsons opplegg? Eller bør jeg innse at slaget er tapt og begynne på Cortef? Er også redd for at jeg kan forverre situasjonen ved å ikke ta cortison.

En vanskelig situasjon. Sukk!! Er det noen der ute som har gode råd??