Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Ja, det er noget skidt... at have to sideløbende hormonkrige udspille sig i kroppen på en gang.... jeg har løst det ene problem ved at kræve et hormontilskud og fandt selv frem til et præparat, der ikke giver spændinger, vægtøgning og vand i kroppen... Præparatet hedder Angemin fra Schering og indeholder kun halvdelen af den hormonmængde de fleste andre præparater indeholder.... man kan droppe angsten for brystkræft. Det er kun rene østrøgenpræparater, der giver en minimal stigning i risikoen. Kombinationspræparater er risikoneutrale + giver en forhøjet resistens mod tyktarmskræft... ikke så værst, da det er lidt sværere at føle sig til en knude i tyktarmen end i brystet (galgenhumør )

Det bedste af det hele var, at de plager der skyldtes overgangsalderen forsvandt og dem der er tilbage - ved jeg er stofskifte. Lægerne er også holdt op med at lægge skylden på overgangsalderen for alt, så noget ekstra godt er der sket som følge af, at jeg besluttede mig for hormontilskud.

Men alt i alt er jeg selv ikke så fokuseret på overgangsalderen som jeg er på stofskiftet. Det er stofskiftet, der kan tage min menneskelighed fra mig i den sidste ende - så det er her jeg satser mest.

Hvordan går det så med dig? Har du fundet ud af hvad skyldes overgangsalderen og hvad - stofskiftet? Det er ret så nødvendigt at tage fat i det først.... ellers kan man blive ved med at fare fra det ene punkt til det andet og med dette udgangspunkt er det meget svært at få ørenlyd hos de, i forvejen smådøve læger. Hvis de kan slå tingene hen med henvisning til overgangsalderen - gø de det gerne. Det skal de ikke have lov til!
Jeg har vært alenemor bestandig. Han er 26 år nå og greier seg fint han også - selv om han bor hjemme ennå.

Overgangsalder og hypothyreose: Har vært medisinert med Levaxin i nesten 2 år. De siste 3 mndr med Armour. Har ikke så mange plager ifbm dette egentlig. Vektøkning var det som var mest påfallende.

Jeg fikk plagsomme hetetokter - for ca 2 år siden det også. Menstruasjonen ble uregelmessig og er helt borte nå. Jeg har i lang tid smurt meg med Progesteronkrem og DHEA-krem. Begge handlet her:

http://www.h-by-m.com/

Hetetoktene forsvant som ved et trylleslag. Men jeg aner ikke hva jeg holder på med. Legen min liker det ikke og gynekologen vil gi meg preparat med østrogen og gestagen, men det vil jeg ikke ha!

Så jeg vet ikke helt om jeg bør sjekke noe spesielt? Føler vel at jeg "henger litt i løse luften". Mye hormonsprett på samme tid, og alt henger sammen. Så det er litt av et puslespill det hele. Jeg føler ikke at jeg er så hardt rammet. Synes det er så mange mye mer tragiske skjebner her på dette forumet. (Klager mest over søvnproblemer jeg, men det hører ikke til her).