Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Når jeg så ser Bettie B. citerer fra Omdals artikel, at Optimal t4/t3-doseringsratio for mennesker er ifølge Omdal antagelig på minst 7-10 (ifølge ETA guidelines 13-20), da har jeg svært ved at gennemskue hvad Omdal mener med 7-10. Hvad står 7-10 for? Kan du forstå det?
Sad en time med artiklen uden at kunne gennnemskue de såkaldte ratioangivelser. En ratio er en størrelse hvor man angiver et forhold i mellem to str. af samme enhed. Så i tilfældet 7-10 hvor det er beskrevet som t4/t3 ratio (med t4 angivet først) er det altså 7 mcg t4 pr. 10 mcg t3. Det er det rene sludder. Selv hvis man er sød og tilgiver dem at klokke rundt i rækkefølgen .

4,2 er ligeledes sludder ... 4,2 ift. ? Hele den sætning i artiklen giver absolut ingen mening for mig.

"Mengden T4 og T3 (i mcg) i Thyroid-tablettene skal være standardisert i en T4:T3-ratio på 4,2. Det er mye lavere enn en mulig optimal T4:T3-doseringsratio, som tro- lig er på minst 7−10 (ifølge ETA Guidelines: 13−20). Så ved ren Thyroid-behandling blir dosen av T3 for høy og dosen av T4 for lav."

Mine Thyroidtabletter indeholder vist ca. 38 mcg. T4 og 9 mcg T3. det giver et T4:T3 ratioforhold 38:9 eller 4,222222:1 som Anisa også når frem til. Men når de skriver 4,2 har det intet med ratio at gøre, så enten er det sjusk eller også er det uvidenhed. Eller mener han faktisk at vi skal have mere af det aktive T3 end lagerhormonet T4????

Jeg er forvirret ligesom Anisa og smgj.