Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Jeg har ikke lest dette intervjuet, heldigvis. Jeg har lest «veiledningen» hans til leger, og det er mer enn nok for meg. Denne villedningen som stoffskifteforbundet behandler som en statshemmelighet.

Jeg tror han er fokusert på at man ikke skal få i seg for mye T3. Etter min mening har han funnet en kvasiløsning som gir ham status som guru på området. Dette er ikke tuftet på en god løsning for pasientene, men bare tilsynelatende.

Etter å ha lest hva pasienter som går hos ham blir satt på av medisiner, blir jeg bare mindre og mindre imponert, og mer og mer lei meg for den posisjonen han har klart å opparbeide seg blant stoffskiftesyke.

Etter min mening er det aller verste med Omdals regime at pasientene får for lite medisin. Han/de er opptatt av synlig TSH. Han blander lav TSH på naturlig medisin med høyt stoffskifte og de problemer det kan medføre.
Han/de vil nødig at pasienten skal ha mer naturlig medisin enn 90 mg. Resten (for lite) skal være Levaxin.

Etter min mening er han et godt eksempel på et menneske som taler med to tunger.
Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Om jeg hadde hørt på Lars Omdal ville jeg vært full av symptomer: vært langsom, hatt lav ork, ikke klart å jobbe, følt meg sliten hele tiden, hjernen ville hatt problemer med å følge en samtale, jeg ville vært full av glemsel. Setter han mon tro andre diagnoser på sine pasienter, som ME, fatigue, fibromyalgi og aksepterer at de ikke fungerer og kanskje blir uføretrygdet (kanskje helt unødig?) bare fordi han har en fiks og helt feil ide?

Jeg har en kollega som bruker ham som lege. Vedkommende er treg, treg treg. Alt går i sneglefart. Men hun forguder ham, i likhet med alle hans pasienter, det er umulig å fortelle henne at han sannsynligvis underærnærer henne på det hun trenger aller mest, nemlig T3.

Denne legen gjør meg virkelig sinna. Les også denne artikkelen av ham.
Just därför, alla forumtrådar med namnet på denna klinik i titeln, är tagit bort från det öppna forumet.