Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
02-03-09, 08:21 #1
Leger med erfaring med Armour?
Hei
Jeg skal til legen min og informere ham om at jeg begynner på Armour. Har noen av dere en lege med erfaring med Armour, slik at han kan få telefonnummeret til legen din? Tror det vil berolige ham å få noe annet enn Balderklinikken....
Kanskje greit for andre også å vite at det er en liten håndfull leger som ikke er negative og uvitende?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-03-09, 09:45 #2
Sv: Leger med erfaring med Armour?
Håper du får mange svar Vigdis.
Men jeg tror det ikke .....
Jeg antar at det ikke kan dreie seg om uvitenhet, heller om fortrengelse - en slags kollektiv forstoppelse man enten er pålagt eller tror gavner sin sak.
Behandlingshistorie er et stadig tilbakevendende tema i legeutdannelsen. Man bruker temaet for å forklate hvordan man er kommet frem til at dagens behandling. Og for å forsvare dagensbehandling.
Så er ikke overgangen helt i steinalderen heller.
Den syntetiske produksjonsmetoden så dagens lys i 1970åra og det tok en 10år før det var skikkelig fart i den.
Da skulle de overta markedsandeler fra de medisintypene som de klarte å lage et kunstig alternativ til, og det ble gjort med ureale metoder og midler.
Hvis det finnes en lege som er ærlig når han sier at han ikke vet hva Armour er, vil jeg sette et meeeget stort spørsmålstegn ved det faglige hos denne. Om så grunnleggende kunnskaper mangler, ville jeg funnet en annen lege.
Det nytter ikke å utdanne så motvillige kandidater heller.
Motvilligheten til å lytte til andre legers erfaring - uansett om de jobber på Balder eller andre steder - tegner heller ikke bra.
Vil man finne ut av ting, må man iallfall lytte til kolleger.
Så det legeetiske.
En lege skal først og fremst hjelpe pasienten til bedre helse.
Da er det et dårlig virkemiddel å ri kjepphester fra 70-åras syntesekamp,
særlig når dette så åpenbart som i dette tilfellet innskrenker pasientens valgmuligheter.
Så vil jeg si at det er bra at noen kvalifiserte mennesker tar faglige valg som letter pasientens valg, men de må vokte seg for ikke å innskrenke dem !
I dette tilfellet er de ikke bare innskrenket, de er monopolisert.
På meg virker det som at hele behandlermiljøet jobber intenst for å beholde monopolet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-03-09, 10:16 #3
Hvorfor kjenner ikke leger til Armour og liknende produkter? Hvorfor er Levaxin enerådene behandling? Jeg tenker av ogtil på boka til Le Carre, Den evige gartner, som handler om legemiddelindustrien som bedriver livsfarlige forsøk på fattige mennesker i Afrika. Utgangspunktet hans er visst en sann historie. Den får det til å gå kaldt nedover ryggen min. Anbefales som litteratur og tanker om alt vi ikke ser, som ligger under pene overflater.
Men altså: Hvorfor er det så rungende stille om Armour? Og hvorfor tror alle leger at du har en kropp som gjør alt så bra og korrekt bare du får thyroxin?
jeg har så mange symptomer på at thyroxinen ikke gjør jobben sin, men det puttes i en sekk merket psykisk. tror ikke jeg er en eneste...• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
02-03-09, 11:37 #4
Det er vel en kombinasjon av flere ting, tenker jeg. Kanskje kan det være at legene anser kunstige hormoner som mer stabile enn naturlige. Det stemte nok den gangen man ikke hadde annet enn naturlig hormon å gi, den kunne nok bli ustabil i dosene. Men det var den gang.
Dessuten er nok Norge og norden forøvrig for "små" marked til at medisinprodusentene gidder bruke midler på markedsføring. Jeg kjenner ikke til regelverket, men det kan jo også tenkes at regelverket for godkjenning og innførsel av medisiner er for kronglete for produsentene?
Og når man har lest Per Egil Hegges bok "Og så må du ikke stille spørsmål", kan man ikke la være å undres på om norske legers "høy på pæra"-holdning til oss også kan være medvirkende.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
02-03-09, 12:33 #5
Ja, Sonja! Høy på pæra, dette vet ikke lille du, er nok fremtredende fortsatt! og vi skal ikke glemme at det ikke er så veldig mange år siden dette med kona til per Egil Hegge skjedde.
Det tar tid å snu holdninger.
Du får høre usjarmerende ting om vekta di. Jeg får alt på kontoen psykisk. Det er så greit å plassere ting på det stedet som stikker seg ut. Jeg har gått i terapi mange ganger, derfor er alle plager "psykisk".
Nå har jeg begynt å tenke: Men tenk om-
Tenk om mine psykiske plager ikke er psykisk, men stoffskifte i ulage?
Tenk om mageprobemer ikke er psykisk, men stoffskifte i ulage?
Tenk om søvnproblemer ikke er psykisk, men stoff.....
Tenk om angst ikke er psykisk, men......
Tenk om depressjon ikke er psykisk, men.......
Tenk om uro ikke er psykisk, men......
Tenk om tretthet ikke er psykisk, men.....
Tenk om følelsen av at alt er så tungt ikke er psykisk, men....
Tenk det, lille du! Som ikke er lege, engang!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
03-04-09, 08:41 #6
Ingrid Norheim på Aker kan mye om Armour. Jeg gikk på Armour før/mens jeg gikk til henne. Jeg tror nok hun helst ville at jeg skulle bruke Levaxin, men var mest opptatt av meg og hvordan jeg hadde det. (Dessuten koster jo Armour en del mere enn Levaxin) Hun er desidert den beste legen jeg har gått til!
-
02-11-09, 12:22 #7
Lignende tråder
-
Armour Thyroid: Villedning av leger
Av Joni i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 92Siste melding: 03-08-15, 07:44 -
Min erfaring med operasjon
Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 1Siste melding: 21-11-06, 11:03 -
Fastlege med Armour erfaring?
Av i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 31-07-05, 11:36
Svar med sitat

Bokmerker