Viser søkeresultater 21 til 30 av 33
-
18-12-09, 14:41 #21
Sv: NTFs veiledning for leger om Armour
Ja - se der..
..da er vi to allerede
- og så er det jo 1228 medlemmer til her hos Sonjas.
NFT har visstnok 6000 medlemmer - og noen av dem må da ha vært innom for å varme seg litt her..?
Tanken kan jo få modne seg litt - iallefall over jul
- og så sjekke den videre ut gjennom en meningsmåling.
Julehilsen fraKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
02-01-10, 14:52 #22
Det er måske ikke så underligt.... at du har fået det svar, Lillepus88?
I tråden BTA - NTF nyttig samrøre ? citerer n`Finn en "advarsel" fra BTA: "Warning! There are a number of websites with unhelpful and inaccurate information about thyroid disease which should be ignored. Our links are for recognised patient support and information sites recommended by the BTA. The BTA is the only national professional organisation in the UK composed of research doctors and consultants who are accredited by having completed higher professional training in thyroid and other endocrine diseases."
("Advarsel! Der er en række websteder med skadelige og ukorrekte oplysninger om thyreoidea sygdom, der skal ignoreres. Kun vores informationer til diagnosticerede thyreoidea-patienter bør anerkendes og følges tillige med alle andre kilder anbefalet af BTA. BTA er den eneste nationale faglige organisation i England, der består af forskere, læger og konsulenter, der er akkrediteret ved at have afsluttet en højere faglig uddannelse i thyreoidea- og andre endokrine sygdomme.)"
Så kommer jo NTFs lignede advarsel Gunnda skrev om i tråden Thyra nr.4/08 Jeg ble litt "lei" meg da jeg leste side 8: "Dagens pasienter søker på nettet når de ikke er tilfreds med hjelp og informasjon fra legen......... man finner også nettsteder med et mindre seriøst innhold. Her kan noen av brukerne nærmest oppkaste seg til eksperter og blir oppfattet som guruer av brukerne. De er raske til å stille diagnoser og anbefale preparater og doseringer.Flere kritiserer NTF fordi vi ønsker å samarbeide med leger og legemiddelindustri for at pasientene skal få bedre behandling. Vi skal derfor angivelig være kjøpt og betalt og har ikke selvstendige meninger om noe som helst. Jeg advarer mot mye av det som finnes på slike nettsider."
Det er jo lidt underligt, når man ved at den første er lægernes organisation og den anden - patienternes, hvor interesserne er jo ofte modstridende, men her er der jo en fin enighed om, så det er vel ikke så mærkeligt, at du fik det svar du her beretter om, vel?
Når man så i tillæg til de forudgående, også nøje gennemlæser n`Finn`tråd Bente Bakke retter en advarende pekefinger..., kan det blive lidt svært at finde en anden forklaring, end at det ikke er patienterne som er i fokus her.
Disse tråde har fået mig til at forske lidt i, om også vores danske Thyreoidea Landsforening så åbenlyst (som den norske) advarer mod andre kilder til viden end de lægeligt anerkendte. Jeg fandt ud af, at selv om også den danske TL samarbejder med lægerne, betyder det dog ikke at TL lægger en lige så massiv afstand til de patienter, der ikke har opnået bedring af den lægehjælp de har modtaget. Det var jeg glad for at konstatere og få bekræftet at danske TL favner så meget bredere om stofskiftepatienterne end det er tilfældet her i Norge.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-01-10, 15:08 #23
Hver gang jeg leser om NTF blir jeg bare så oppgitt. Jeg er ihvertfall ikke interessert i å være medlem i en orgaisasjon som kjemper for status quo og som ikke er interessert i år tenke nytt eller være åpne for for andre synspunkter og andre behandlinger.
Hva er vitsen med å være medlem der? Kjøpe seg nøkkelknippe og bordvimpel?
Vi burde ha startet en alternativ organisasjon, tenker det hver gang jeg leser om NTF. Jeg stiller som medlem nr 1!
-
02-01-10, 15:12 #24
neinei, du kan jo kjøpe vaser og reflekser også!
-
02-01-10, 15:18 #25
Personligt mener jeg, at tager man i betragtning det enorme arbejde, der skal lægges i, hvis man vel at mærke vil arbejde uafhængigt af sponsorater - burde man involvere meget mere de pårørende til stofskiftesyge, da de fra første plads ser og oplever alvoren i de livs-hindringer sygdommen lægger for hele familier - og så har de pårørende jo meget mere energi og kræfter end de syge + kan de pårørende ikke direkte beskyldes for at være "farvet af sygdommen" som de syge.... Der kommer jo meget mere gennemslagskraft fra de raske end fra de syge... når man henvender sig til den raske del af befolkningen, der hvor græsrødderne arbejder for forskellige forbedringer i samfundet. Uden græsrøddernes hjælp bliver det svært at vinde gehør der, hvor magten (til forandringer) findes, mener jeg.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-01-10, 15:56 #26
Ja, som syk er det ikke mye en får gjort. (Og som syk blir du aldri tatt helt på alvor heller). Men når man blir oppegående og fungerende igjen - da kan man få gjort en del. Det er det jeg håper kan skje med meg og andre
-
22-09-11, 20:52 #27
Sv: Armour Thyroid: Veiledning for leger
"Hovedgrunnen til at Armour ikke er i mer utstrakt bruk er manglende forskning og dokumentasjon", sier Omdal !!På VG-nett Spørsmål om lavt stoffskifte fra 11.mars 2010, har jeg sakset ut følgende spørsmål og svar fra lege Lars Omdal ang Armour Thyroid:
PENSJONIST ANNELISE BLIX BJØRNSEN
Innsendt av: armour thyroid usp har rette forhold mellom T4ogT3
HVORFOR BRUKES IKKE ARMOUR THYROID USP MOT LAVT STOFFSKIFTE. JEG VET AT DET BLE BRUKT OMKRING 1940 OG UTOVER DET.
JEG HADDE 2 TANTER SOM FIKK ARMOUR THYROID USP OG BLE IKKE PLAGET MED SYKEN ELLER FEDME SOM JEG MED FLERE ER PLAGET AV.
Hei Annelise
Takk for interssant innspill om gamle dagers behandling av lavt stoffskifte - en behandling som de siste årene er blitt mer og mer aktuell igjen.
Min erfaring med å bruke Armour i behandlingen av lavt stoffskifte er positiv og rimer med det du forteller om dine tanter - jeg ser mange kvikne til.
Hovedgrunnen til at Armour ikke er i mer utstrakt bruk er manglende forskning og dokumentasjon, og mange leger kjenner ikke til muligheten.
Etter min mening burde Armour vies betydelig mer oppmerksomhet, og fortjener mer forskning.
For tiden er det produksjonsproblemer med Armour og dårlig tilgjengelighet - et godt og så og si identisk alternativ er Thyroid fra Erfa Canada.
Hilsen Lars Omdal
Men, det er jo syntetisk levotyroxin (bl. a. Levaxin) det ikke er forsket på! På nettsiden Om historien til Thyroxin og Thyroid, Erfa Thyroid (før: Pfizer kanada) tørket kjertel, thyreoidum, thyreodinum etc står hele den historien.
Men, siden lege Lars Omdal er NTFs faglige rådgiver i spørsmål om stoffskiftet så jeg lurer på hvordan veiledningen for fastlegene fra NTF er formulert ... (??)
Det blir for enkelt å skjule seg bak forvirrende forklaringer om at det ikke finnes forskning på Thyroid!! Blix sier dessuten at det ikke fantes annet på 40-tallet og at hennes to tanter følte seg bra på dette! Mon tro om Lars Omdal ikke kjenner til kurs for leger gitt av Thierry Hertoghe i Belgia? Slik kan leger få informasjon om opplæring på bruk av Thyroid, noe som bør stå i brevet til fastleger.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
23-09-11, 23:39 #28
Kevlin
-
26-09-11, 22:09 #29
Feil #1:
Feil #2:
versus
Når vi sammen finner alle feilene i Omdals skriveri - så bør vi vel være så greie at vi sender oversikten til NTF..

Og - hva Omdal angår, så passer vel disse bevingede ord å sende ham:
Kevlin
-
27-09-11, 15:21 #30
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Armour Thyroid: Villedning av leger
Av Joni i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 92Siste melding: 03-08-15, 07:44 -
Leger med erfaring med Armour?
Av Vigdis i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 02-11-09, 12:22 -
leger...
Av irene i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 12-07-07, 00:16 -
Dr. Følling på SIA
Av Tone i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 04-09-05, 16:15
Svar med sitat

Bokmerker