Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
16-03-13, 13:08 #3
Sv: Erfa/Armour hos fastlegen
Det er hva du syns som er det viktigste her - det burde det også være for legen din.
Hva mer trenger legen din enn dette?
Han ønsker vel sin pasient sjanse til å prøve ut andre muligheter - til å bli mest mulig frisk...
Klarer du å si at du har bestemt deg for å prøve en annen behandling
med eller uten ham. Jeg forutsetter da at du har mulighet til å bytte til en annen fastlege.
Slik gjorde jeg det selv:
I Pasientloven står i §3 at medvirkning (som dette) har man rett til: http://www.lovdata.no/all/hl-19990702-063.html#3-1
"§ 3-1. Pasientens og brukerens rett til medvirkning
Pasient og bruker har rett til å medvirke ved gjennomføring av helse- og omsorgstjenester.
Pasienten har herunder rett til å medvirke ved valg mellom tilgjengelige og forsvarlige undersøkelses- og behandlingsmetoder.
Medvirkningens form skal tilpasses den enkeltes evne til å gi og motta informasjon.
Tjenestetilbudet skal så langt som mulig utformes i samarbeid med pasient og bruker. Det skal legges stor vekt på hva pasienten og brukeren mener ved utforming av tjenestetilbud etter helse- og omsorgstjenesteloven §§ 3-2 første ledd nr. 6, 3-6 og 3-8. Barn under 18 år skal tas med på råd når barnets utvikling og modning og sakens art tilsier det.
Dersom pasienten ikke har samtykkekompetanse, har pasientens nærmeste pårørende rett til å medvirke sammen med pasienten.
Ønsker pasient eller bruker at andre personer skal være til stede når helse- og omsorgstjenester gis, skal dette som hovedregel imøtekommes."
Det jeg har markert ut med rød og større skrift er det du kan benytte deg av i den situasjonen du er i med nåværende fastlege.
Eller du kan bytte; det kan du gjøre veldig fort og greit på nettet. Ny fastlegeavtale vil da være fra den første i påfølgende måned.
Mao - hvis du vil kvitte deg med den legen du har fortest mulig; pass på at du gjør det før midnatt siste dagen i måneden.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Från Armour & Erfa till Thyroid-S
Av Catherine346 i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 11-05-12, 14:54 -
Erfa vs. Armour
Av Pluto i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 23-06-11, 14:56 -
Løse opp Armour/erfa i munnen....
Av knokkel i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 14Siste melding: 23-10-10, 13:13 -
Erfa Thyroid fra fastlegen
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 25-04-10, 08:38 -
ERFA på ARMOUR resept i TRONDHEIM?
Av Vilje i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 4Siste melding: 06-04-10, 21:51

Svar med sitat
Bokmerker