Etter 1,5 år på Levaxin (det siste året 125µg pr dag) fungerte medisinen dårligere og dårligere for meg. Jeg hadde hjertebank (harde slag), vektøkning, treg mage, «senilitet», frossenhet (sov med full ullhabitt og varmeflaske..), og generell slitenhet uansett hvor godt jeg hadde sovet. På den siste blodprøven forvekslet laboratoriet FT4 og FT3 så det var bare FT3 som ble målt. Den var helt nederst i normalområdet. Så jeg fikk rett og slett overtalt endokrinologen min om å få prøve Armour. Har nå brukt det i snart 4 uker og jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til Levaxin igjen!
Den første uka hadde jeg en irriterende hodepine og høy puls. Holdt på å gi opp fordi jeg kjente igjen hypersymptomene fra Graves`en jeg egentlig har (jeg bruker Neo-Mercazol for og slå ut kjertelen). Jeg byttet fra Levaxin til Armour fra en dag til den neste. Jeg jeg ga meg ikke og nå føler jeg meg helt normal! Alle de nevnte plagene er rett og slett borte og jeg er i tillegg mye lettere i psyken! Blidere altså.

Nå forstår jeg hvorfor det «reklameres» så intenst for naturlig Thyroid her inne. Og jeg fatter ikke hvorfor legene er så restriktive med å la pasientene prøve. Motstanden mange leger har er jo helt ute av proporsjoner!

Det jeg bekymrer meg for nå er at jeg skal bli «tvunget» til å slutte med alle medisiner for og se om Graves`en har brent ut og om mine verdier stabiliseres. Det er nesten sånn at jeg vurderer radiojod for å få fortsette med Armour..

Hilsen "den nye" Gekko