Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
07-05-12, 11:18 #13
Sv: En jente på 2 år som er øre, nese og hals barn og som ikke sover noe særlig om na
Hva med å blande KREMfløte med skummetmelk? (1:10= H-melk i fettprosent)
..Ingen av disse skal være homogeniserte, mener jeg. Kom over denne tråden fra 2007:
"Uhomogenisert H-melk har selvfølgelig ikke det problemet, men det er ikke mulig å få kjøpt uhomogenisert H-melk i norske butikker. Men fortvil ikke, for du kan mikse den selv: Kjøp kremfløte (ikke kaffefløte eller husholdningsfløte, men kremfløte) og skummetmelk (ikke lettmelk eller noe slikt, men skummetmelk). Bland dem i forholdet 1:10, og du vil ha melk som er like fet som H-melk, og fettet har aldri blitt homogenisert. Men det er viktig at du kjøper kremfløte, som er uhomogenisert, og ikke en av de to andre fløtetypene, siden de har blitt homogenisert. Like viktig er det at du bruker skummetmelk og ikke faller for fristelsen til å kjøpe melk med mer fett, siden fettet i fetere melketyper har blitt homogenisert."
(http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-11587.html)
Først separeres melken til skummetmelk og fløte, deretter blandes disse til ønsket fettprosent (H-melk, lettmelk osv.), og homogeniseres. Jeg er rimelig sikker på at fløte og skummetmelk bare er pasteurisert her i norge og ikke homogenisert...
(kilde: melk.no, "fakta om melk")
Lignende tråder
-
Egen referanseverdi for barn eller ikke?
Av munch i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 22-05-13, 19:23 -
Jeg klarer ikke jobbe noe særlig i det hele tatt, for jeg er eeeeeeelendig i formen
Av tcelinet i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 4Siste melding: 28-06-11, 08:35 -
Sover ikke lenger.
Av grynet i forumet SøvnSvar: 14Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 09-11-07, 10:18 -
Noen ide om hvorfor jeg slutter å puste om natten?
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 21-08-07, 20:23

Svar med sitat
Bokmerker